سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شهروندان تقاضا کرد تا از هرگونه مراجعه بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.
کد خبر: ۹۷۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶ 09 July 2021

آرش نجیمی افزود: در زمان حاضر واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی در استان بر اساس نوبت و زمان اعلام شده در پیامک ارسالی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس خواهشمند است تمام افراد در اولویت تزریق، از هرگونه مراجعه بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هم اینک مراکز ارائه واکسن به شهروندان اصفهان به پنج مرکز در نقاط مختلف افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بنا بر آخرین آمار، تمام کادر درمانی استان که داوطلب دریافت واکسن بودند، بطور کامل واکسینه شده‌اند.

 نجیمی با اشاره به پوشش حدود ۷۰ درصدی واکسیناسیون سالمندان استان گفت: دلیل واکسینه نشدن جمعیت باقی مانده سالمندان استان مسائل مختلفی از جمله نداشتن تمایل به زدن واکسن یا دریافت نکردن پیامک‌های حضور برای واکسیناسیون بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار ۲۴ ساعته موارد ابتلا، ترخیص و فوت بیماران کووید -۱۹ در ۲۲ شهرستان استان گفت: از مجموع سه هزار و ۲۱۴ نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در این مدت، یکهزار و ۱۰۸ نفر بعنوان افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در  استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: ۲۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و ۱۹۵ نفر با بهبود وضعیت، از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته نجیمی، مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک هزار و ۷۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۵۷ نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به ۱۰ فوتی‌ مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در مدت یادشده در استان گفت: در این مدت ۶ نفر بدلیل ابتلای قطعی به کرونا، جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در استان باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :