فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: راهیان نور حرکتی بزرگ است که با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود که می تواند جوانان ما را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن احیا سازد.
کد خبر: ۹۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 21 September 2015
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: راهیان نور حرکتی بزرگ است که با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود که می تواند جوانان ما را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن احیا سازد.

به گزارش ایرنا؛ روح الله عروجی در جمع مدیران آموزش و پرورش نهاوند در کانون شهید باهنر این شهرستان با بیان اینکه کاروانهای راهیان نور ذخیره آخرت است افزود: کاروان راهیان نور یک فرصت برای سازندگی و ذخیره خیری برای آخرت است و کسانی که از این فرصت استفاده نکنند بعدا پشیمان خواهند شد.

وی افزود: راهیان نور برای ما یک سرمایه است که از طریق آن دانش آموزان معرفت ، بصیرت و عرفان پیدا می کنند و خوشبختانه این سرمایه در اختیار معلمان قرار داده شده که آنان باید قدر این سرمایه را بدانند.

وی افزود: کاروان نور راهیان بچه های ما را از توطئه های فرهنگی دشمن نجات میدهد و آنها را دچار تحول عمیق نموده و احیا میسازد.

وی افزود: خوشبختانه فرهنگ راهیان نور روز به روز در حال گسترش می باشد و ما آثار و برکات این حرکت عظیم را امروز در یمن، عراق و سوریه مشاهده می کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: از سال 89 تاکنون راهیان نور پذیرای بیش از 22 میلیون نفر از ملت شهیدپرور ایران اسلامی در جنوب و غرب کشور بوده است.

وی همچنین گفت: طی این مدت بیش از 200 هزار نفر از اقشار مختلف دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان از استان همدان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیش بینی می شود که 30 هزار نفر از اقشار مختلف مردمی در کاروانهای راهیان نور شرکت کنند افزود: کار اعزام کاروان راهیان نور در سال تحصیلی آینده از 11 مرداد ماه از محل موزه دفاع مقدس آغاز می شود و در این کاروان 300 نفر از دانش آموزان راهی مناطق نور می شوند.

وی افزود: کار اعزام کاروان راهیان نور امسال در دو منطقه غرب و جنوب کشور می باشد که مدت اعزام آنها به ترتیب دو روزه و سه روزه می باشد.

وب با بیان اینکه مقام رهبری تاکید داشته اند که این کار تداوم داشته باشد اضافه کرد: با توجه به تاثیر گذاری این حرکت عظیم فرهنگی تفاهم نامه ای بین وزیر آموزش و پرورش و بسیج امضا شده که امسال گسترده تر از سالهای گذشته این کار ادامه خواهد داشت و مسئولیت اعزام کاروان به عهده مدیران مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: مدیران موظفند که کار ساماندهی دانش آموزان ، تامین روحانی برای هر اتوبوس و هزینه اعزام دانش آموزان را متقبل شوند و سپاه نیز اسکان آنها را تامین می کند.

وی حضور راویان و برگزاری نمایش رزمی را از عوامل تاثیر گذار در اردوها عنوان نمود و افزود: به منظور واقعی نمودن صحنه های دفاع مقدس امسال نمایش رزمی در مناطق عملیاتی برگزار می شود که می تواند حال و هوای آن دوران را در اذهان زنده نموده و دانش آموزان را متحول نموده و باعث سازندگی روحی و ایجاد معنویت در آنها شود.

قابل ذکر است که سال گذشته نزدیک به یک هزار و 400 نفر از شهرستان نهاوند تحت عنوان کاروانهای راهیان نور عازم مناطق جنگی غرب و جنوب کشور شدند و از برکات معنوی و روحیه ایثار آن بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار