دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مشاور ریاست دانشگاه آزاد کشور، جمعی از روحانیون و مسؤولان استانی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۷۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 08 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مراسم راه‌اندازی دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور جمعی از روحانیون و حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مشاور ریاست دانشگاه آزاد کشور، طلوعی شهردار کرمانشاه، حجت‌الاسلام جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان و... در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد.

ماموستا عبدالرحمان مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی وحدت بیش از پیش محقق شده است و ما هم‌اکنون در نقطه عطفی قرار گرفتیم که در آن همگی در کنار هم دیگر به وحدت برسیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب همه ادیان با هم دشمن بودند به طوری که امروز در جمهوری اسلامی ایران این روند وجود ندارد، بعد از ۴۲ سال از جمهوری اسلامی شاهد استحکام روابط بین ادیان مختلف هستیم در استان کرمانشاه با تنوع مذهبی که وجود دارد زندگی می‌کنیم و این تعامل گرمی که بین مردم وجود دارد نتیجه تلاش علمای بزرگ ما است.

وی افزود: بعد از اسلام به مذهب می‌رسیم، اختلافات ما ریشه‌ای و اساسی نیست همگی ما می‌توانیم باهم برادر باشیم و در راستای وحدت اسلامی تلاش زیادی شده است، در کرمانشاه هرغریبه‌ای که وارد می‌شود متوجه شیعه و سنی بودن مردم نمی‌شود و این نشانگر وحدتی است که بین این دو مذهب وجود دارد.

وی به حضور گرم شیعه و سنی در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: برادران شیعه و سنی ما در شرایط سخت در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و در انتخابات با حضور حداکثری خود در غرب کشور حماسه آفریدند البته دانشجویان اهل سنتی که در عراق نیز در کرمانشاه تحصیل می‌کنند با وحدت اسلامی آشنا شده‌اند.

در ادامه این مراسم فاضلی مسؤول نهاد اهل سنت شهرستان کرمانشاه نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افتتاح شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار