معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مانور سلامت در 49 بقعه شاخص استان اصفهان در دهه ولایت خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 04 July 2021

حجت الاسلام ولی‌الله روان با بیان اینکه بر اساس اعلام داشنگاه علوم پزشکی اصفهان روند رو به افزایش شیوع کرونا را در استان اصفهان داریم، اظهار داشت: از این رو رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان امری ضروری است.
وی با بیان اینکه ادارات اوقاف استان اصفهان از ابتدای شیوع کرونا پای کار آمده و اقدامات ویژه‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند، اضافه کرد: توزیع ماسک و دستکش، توزیع کپسول‌های اکسیژن بین بیماران نیازمند، توزیع مواد ضد عفونی کننده بین مردم، نصب دستگاه‌های ضد عفونی کننده در بقاع متبرکه و دیگر اماکن عمومی، تولید ماسک و ... از جمله اقداماتی است که در بقاع متبرکه استان اصفهان طی 1.5 سال اخیر انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس دستور سازمان اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی همه اقدامات صورت گرفته و مانور ویژه برای این امر اجرای مانور بزرگ سلامت در بقاع متبرکه کشور و همزمان در بقاع متبرکه استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: این طرح در دهه ولایت و از 29 تیر ماه تا هفتم مرداد ماه اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه «مانور سلامت در بقاع متبرکه» در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر،‌اورژانس، خیران بسیج سلامت و دیگر نهادهای مرتبط همکاری خواهیم داشت.
حجت الاسلام روان تصریح کرد: در طرح «مانور سلامت در بقاع متبرکه» قرار است بقاع متبرکه که تولید ماسک داشتند به صورت رایگان ماسک بین زائران توزیع کنند و هم توزیع بسته‌های شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران را در نظر داریم.
وی با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته قرار است در صورت امکان آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائران و مجاوران بقاع متبرکه انجام شودف اضافه کرد: همچنین انجام تست رایگان کرونا را در دستور کار داریم.
معاون امور فرهنگی واجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه همه خدمات طرح «مانور سلامت در بقاع متبرکه» به صورت رایگان ارائه می‌شود، ابراز داشت: توزیع دارو برای بیماران خاص، تهیه و توزیع ملزومات بیماران کم برخوردار، تامین کپسول اکسیژن، هزینه های توان بخشی کم برخوردار، استقرار پزشک طب سنتی، استقرار دندانپزشک در امامزادگان را نیز در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه تبیین تاثیر آثار وقف در حوزه درمان را در این ایام در دستور کار داریم، ادامه داد: وقف‌های جمعی حوزه سلامت را نیز در دستور کار داریم.
حجت الاسلام روان با اشاره به تجلیل از خانواده شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمان را نیز در این ایام در دستور کار داریم، ادامه داد: در این زمینه با همکاری ادارات شهرستان افراد را شناسایی و تجلیل خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :