کد خبر: ۹۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 19 September 2015
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: سهمیه آب کشاروزی در مناطق بایر باید به بخش صنعت واگذار شود.

رامین ربیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز،کمبود آب را مشکل اساسی شهرک‌های صنعتی دانست و گفت : هم اکنون برای شهرک های صنعتی 12 هزار لیتر در ثانیه آب تامین شده است که دوهزار لیتر در ثانیه آن قابل استفاده نیست و در نظر است این میزان به 19 هزار لیتر در ثانیه افزایش یابد.

وی افزود: افزایش سهمیه آب در صنایع در برنامه ششم توسعه با صرفه جویی در بخش کشاورزی و بستن چاههای غیر مجاز تامین می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم آب کشاورزی در البرز 70 درصد است که این سهمیه در همه مناطق استان یکسان است.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه برای تخصیص آب کشاورزی در البرز به درستی برنامه‌ریزی نشده است، به عنوان مثال چرا سهم آب کشاورزی در مناطق بایر شهرستان اشتهارد هم باید 70 درصد باشد در صورتی که می‌توان از این ظرفیت برای تامین آب بخش‌های صنعتی استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز تاکید کرد: اگر توسعه صنایع در مناطقی که ظرفیت مناسب کشاورزی ندارند موردتوجه قرار گیرد و از پناسیل آن برای تبدیل به منطقه صنعتی استفاده شود بسیاری از مشکلات استان مرتفع می شود.

وی در ادامه از توجه به استانداردهای محیط زیست در توسعه صنایع سخن به میان آورد و گفت: زمانی صنعت مقابل محیط زیست بود اما در حال حاضر صاحبان صنایع به این نتیجه رسیده اند که باید در کنار محیط زیست باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنایع ما در تقابل و تسامح با محیط زیست نیستند بلکه تلاش می‌کنند با به کارگیری فناوری روز امکان استفاده همگان را از محیط زیست فراهم آورند.

ربیعی در پایان گفت: توسعه صنایع در کنار توجه به استانداردهای محیط زیست کلید توسعه استان است و این دو مهم باید در راستای یکدیگر رشد یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار