رئیس هیات کشتی قم گفت: کشتی گیر این استان با کسب مدال نقره رقابت‌های کشتی ساحلی ،قهرمانی کشور در انزلی، توانست نخستین مدال تاریخ قم در این رشته ورزشی را به ثبت برساند.
کد خبر: ۹۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 27 June 2021

به گزارش تابناک قم، هادی علیایی با بیان اینکه تیم کشتی ساحلی استان قم در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به مسابقات قهرمانی کشور در بندر انزلی حضور داشت، افزود: محمدجواد پوربابا از قم در  وزن منفی۹۰ کیلوگرم این رقابت موفق به کسب مدال نقره شد.

وی ادامه داد: پوربابا در این پیکارها ۶ کشتی گرفت که نتیجه آن پنج پیروزی و یک شکست بود که این شکست در مسابقه نهایی رقم خورد.

رئیس هیات کشتی قم با اعتراض نسبت به وضعیت داوری مسابقه نهایی این وزن ادامه داد: نسبت به نحوه قضاوت در این مسابقه معترض هستیم و اعتقاد داریم که امکان کسب مدال طلا برای ورزشکار قم در این مسابقه وجود داشت که از طریق فدراسیون پیگیر احقاق حق برای این کشتی گیر هستیم.

علیایی افزود: این پیکارها در حالی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که قم در هر سه رده دارای نماینده بود.

وی افزود: امید پاداشی در وزن منفی ۶۰، امید امامی در وزن منفی ۷۰ و ابوالفضل کردلو در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم کشتی گیران قم در رده سنی نوجوانان این رقابت ها بودند که به مصاف رقبای خود رفتند.

رئیس هیات کشتی قم ادامه داد: در چهار وزن رده سنی جوانان، محمد امین عماد در منفی ۷۰ ، امیرحسین همایی در منفی ۸۰، محمد جواد پوربابا در منفی ۹۰ و محمد مهدی جلیلی در مثبت ۹۰ کیلوگرم ترکیب تیم کشتی ساحلی جوانان قم را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در چهار وزن رده سنی بزرگسالان نیز رضا سعادت، هادی بختیاری،  علیرضا ربیعی و علیرضا دهقانی به ترتیب در اوزان منفی ۷۰، منفی ۸۰، منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کشتی گیرانی بودند که در ترکیب تیم بزرگسالان قم حضور داشتند.

علیایی افزود: سرپرست تیم کشتی ساحلی قم در این مسابقات را علی ابراهیمی به عهده  داشت ضمن اینکه عباس ابراهیمی، محمد محمدی و رضا سعادت به عنوان مربی وی را در این مسابقات همراهی کردند.

ششمین دوره مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور یادواره جهان پهلوانان «سید علی موسوی» و «سهیل پرسته» پیش از ظهر شنبه پنجم تیرماه جاری با حضور ۱۹۱ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی گیلان در مجموعه ورزش‌های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران انزلی آغاز و تا ششم تیرماه ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات جام گرامیداشت دهه کرامت گفت: این مسابقات که به میزبانی خانه کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه ورزشی جوادالائمه (ع) قم برگزار شد، قمی‌ها بالاتر از تیم‌های ملارد، تهران و شهر ری عنوان نخست تیمی را کسب کردند.

علیایی اظهار داشت:مسابقات کشتی فرنگی گرامیداشت دهه کرامت با حضور ۷۶ ورزشکار مدعی کسب عنوان قهرمانی و با انجام ۱۰۳ کشتی به انجام رسید و کار قضاوت این پیکارها بر عهده داوران هیات کشتی استان قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار