کد خبر: ۹۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 19 September 2015
رشت - ایرنا - رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان با بیان اتمام اسکان مسافران تابستانی در مدارس استان گفت : تابستان امسال اسکان مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی در واحدهای آموزشی استان نسبت به تابستان سال گذشته، 40 درصد افزایش یافت.
[اتمام پذیرش مسافر تابستانی در مدارس گیلان/ افزایش 40 درصدی اسکان]

سالار نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : تابستان امسال، 90 هزار و 482 خانواده در مدارس استان گیلان پذیرش شدند که از این تعداد 84 هزار 94 خانواده فرهنگی و بقیه غیرفرهنگی بودند.
وی اظهار داشت : این خانواده ها در مجموع، 314 هزار و 818 نفر را شامل می شوند که از این تعداد نیز، 285 هزار و 596 نفر فرهنگی و بقیه غیرفرهنگی بودند.
رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد : این تعداد در مجموع ، 860 هزار و 86 نفر روز فرهنگی و 81 هزار 822 نفر روز غیرفرهنگی در مدارس استان اسکان یافتند.
وی بیان داشت : بیشترین مسافران نیز به ترتیب از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی ، همدان و تهران در واحدهای آموزشی استان گیلان اسکان یافتند.
نجفی تصریح کرد : شهرستان های آستارا، بندرانزلی، ناحیه دو و ناحیه یک رشت و لاهیجان نیز به ترتیب بیشترین پذیرش مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی سراسر کشور را انجام دادند.
تابستان امسال 204 مدرسه با هزار و 642 کلاس برای اسکان مسافر در نظر گرفته شده بود.
آموزش و پرورش استان گیلان در نوروز و تابستان هر سال واحدهای آموزشی را برای اسکان مسافر از سراسر کشور تجهیز می کند که البته پذیرش مسافران فرهنگی در اولویت است.
نوروز امسال، 479 هزار و 550 نفر روز مسافر، شامل 170 هزار و 400 نفر در قالب 36 هزار و 843 خانواده در واحدهای آموزشی و خانه های معلم گیلان اسکان یافتند.
آموزش و پرورش استان گیلان دارای بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار