محمد جهانیان خبر داد:
مدیر کل بازرسی کل قضایی استان کرمانشاه گفت: یکی از مهمتریت وظایف مهم این سازمان نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح و دقیق قوانین در دستگاه های اجرایی است.
کد خبر: ۹۷۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 26 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  به مناسبت هفته قوه قضاییه نشست خبری مدیرکل بازرسی کل قضایی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد در این نشست محمد جهانیان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا مردم از عملکرد قوه قضائیه و سازمانهای تحت نظارت آن مطلع شوند،سازمان بازرسی نیز یکی از سازمان های تحت نظارت قوه قضاییه است. 

وی تصریح کرد: سند تحول قضایی برنامه منسجم و پایدار عملیاتی و علمی چه برنامه هایی ماموریت هایی نیز برای سازمان بازرسی تعیین کرده به منظور اجرای این وظیفه برنامه بازرسی مستمر، فوق العاده و موردی را بصورت هدفمند و منظم در جهت اصلاح امور و اقدامات پیشگیرانه در دستگاه های اجرایی انجام می دهد.

جهانیان با اشاره به اینکه این سازمان با تعامل و همگرایی با دستگاه های اجرایی در راستای جلوگیری از سوء جریان عمل می کند، ابراز کرد:بازرسی مستمر از دستگاه های اجرایی به شکل زمانبندی شده و در یک پروسه حدودا ۴۰‌ روزه با استقرار در آن سازمان اجرایی می شود، بازرسی فوق العاده به اقتضا برنامه ای و با پیشنهاد مسئولین کشوری و استانی اجرایی می شود،برنامه بازرسی موردی هم در جهت پیشگیری از موضوعاتی مانند احتمال وقوع یک بحران،‌ مشکلات آب، برق و ...انجام می گیرد و براین اساس مکاتبات هشداری و نامه های مدیریتی را به دستگاه های اجرایی می دهیم‌.

مدیرکل بازرسی کل قضایی استان کرمانشاه بااشاره به فعال بودن شورای دستگاه های نظارتی در استان، اعلام کرد: این شورا، شورایی کاربردی و متشکل از شش دستگاه نظارتی شامل دادستانی، اداره اطلاعات،دیوان محاسبات،سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی استان است که با همگرایی و هم افزایی در جهت بهبود امور و جلوگیری از موازی کاری تلاش می کنند.

مدیر کل سازمان بازرسی کرمانشاه در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بازرسی و شورای نظارتی استان در سال‌جاری را توجه به حوزه اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید، جهش تولید و مانع زدایی ها و پشتیبانی از تولید اعلام کرد و گفت:  باتوجه به تاکیدات چندسال اخیر مقام معظم رهبری و لزوم حمایت از تولید داخلی، خود را ملزم به حمایت از واحدهای تولیدی می دانیم. کرمانشاه استانی است که قابلیت های خوبی در بخش صنعتی و کشاورزی دارد، برای نمونه حدود ۹۳۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که از این میزان فقط ۳۰ درصد آبی هستند، درحالی که می توان با روش های نوین آبیاری این میزان را افزایش داد و به رونق تولید کشاورزی استان کمک کرد.

وی اظهار کرد: مردم جهت ارائه شکایات می توانند با سامانه ۱۳۶ تماس گرفته و یا به صورت اینترنتی به این سامانه ورود کنند و از طریق مراجعه حضوری و یا ستاد خبری برای اعلام شکایات و پیشگیری و آگاه‌سازی و تعامل با ما در ارتباط باشند.

جهانیان همچنین تصریح کرد: سازمان بازرسی در حوزه بهداشت و درمان بر تامین، توزیع و تزریق واکسن کرونا از اول تیرماه نظارت خود را آغاز کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار