کد خبر: ۹۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 19 September 2015
رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: مقابله با دانه درشت‌های زمین‌خواری در اولویت ما هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص مقابله با زمین‌خواری در این استان با اعلام اینکه برخورد با زمین‌خواری و کاهش تصرفات زمین‌های دولتی یکی از مهمترین اولویت‌ها است اظهار داشت: اراده دستگاه قضایی برای کاهش این پدیده و برخورد با متخلفان است.

وی تأکید کرد: در این راستا دستگاه قضا در برخورد با زمینخواری و تغییر کاربری‌ها به صورت ویژه و مستمر برنامه‌ریزی کرده است که در این راستا طی 6 ماه اخیر اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شده است.

این مسئول بدون ذکر آماری در زمینه مقابله با زمینخواری در استان البرز تصریح کرد: در زمینه برخورد با زمین‌خواران ساز و کارهای جدیدی در نظر گرفته شده است و اولویت ما برخورد و مقابله با دانه درشت‌ها در این زمینه است.

فاضلیان با اعلام اینکه اجرای قانون در پرونده‌های زمینخواری به صورت مساوی اجرا می‌شود افزود: قانون بدون تبعیض برخورد قاطع را با متخلفان در این زمینه پیش گرفته است و احکام به صورت مساوی اجرایی می‌شود.

*تخلفات ساخت و سازها در جاده چالوس بالا است

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه تخلفات ساخت و سازها در حاشیه جاده چالوس بسیار بالا است تأکید کرد: برخورد با متخلفان ساخت و سازها در جاده چالوس به صورت ویژه باید مورد بررسی قرار گیرد.

فاضلیان با اشاره به اینکه در زمینه ساخت و سازها در جاده چالوس باید چاره اندیشی شود بیان داشت: برای رفع این معضل نیاز داریم تا تمامی دستگاه‌ها ورود کنند.

وی گفت: به طور قطع اگر بخواهیم این این ساخت و سازها را نیز تخریب کنیم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

این مسئول با تأکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای رفع ساخت و سازها در حریم رودخانه بیان داشت: تلاش برای کاهش این‌گونه ساخت‌و‌سازها به جد در دستور کار دستگاه قضا است.

*2 مرجع برای پیگیری سیل سیجان فعال شده است

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود از فعال شدن دو مرجع برای پیگیری سیل سیجان خبر داد و گفت: در این راستا هنوز گزارش‌های سیل سیجان نهایی نشده است اما برای تهیه گزارشات اقدامات لازم انجام شده است.

وی بر ساماندهی نحوه تملک اراضی توسط دستگاه‌های دولتی نیز تأکید کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ قانو‌ن‌مداری و نهادینه کردن فرهنگ احترام به قانون باید در بین تمام قشرهای مختلف مردم و دستگاه‌های مختلف باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار