شهردار اصفهان گفت: تداوم مسیر حمایت و پشتیبانی از نوآوران در شهرداری اصفهان ضروری است و اگر فردی به آن خللی وارد کرد به حل مسائل اقتصادی کشور بی‌توجهی کرده است.
کد خبر: ۹۷۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 20 June 2021

قدرت‌الله نوروزی در مراسم افتتاح یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه( سرمایه گذاری خطر پذیر)  در اصفهان گفت: کارآفرینی در کنار مواردی مانند گردشگری از برنامه‌های شهرداری اصفهان بود و اقدامات زیادی به منظور حمایت از نوآوری، خلاقیت و فناوری‌های نوین در این دوره صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به کارهای مبتنی بر علم و دانش علاقه دارند، تصریح کرد: امروز شاهد ایجاد زیرساخت‌ها و اتفاق های عظیمی در سطح شهر هستیم که بسیاری از آنها ملموس بود اما تعدادی مانند شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه، قابل دیدن نیستند.

نوروزی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر می‌توانند سکوی پرشی برای جهش بزرگ باشند، افزود: اگر به این اقدامات نوآورانه توجه نشود، تبدیل به عاملی برای تکمیل فرار مغزها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاسیس شرکت‌های خطرپذیر، سابقه ۸۰ ساله در دنیا دارد، اظهار داشت: اما موضوع به تازگی در کشورمان رواج پیدا کرده است و اگر توجه اعضای فعلی شورای شهر اصفهان نبود شاید باز هم مهجور می‌ماند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این خدمات را کسانی درک می‌کنند که دانش این کار را دارند، تاکید کرد: اگر جایگاه این قبیل اقدامات در کشورمان پایین است به دلیل درک نکردن درست آن است که باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش علم و فناوری اصفهان از جمله دانشگاه های بزرگ و برتر و صنایع بزرگ، اضافه کرد: ما برای داشتن اقتصاد پویا، اشتغالزایی و جلوگیری از فرار مغزها باید از سرمایه های موجود به درستی استفاده کنیم و به سراغ آنها برویم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه لحظه ای غفلت از دنیای علم و فناوری به عقب ماندگی ما از دنیا منجر می‌شود، تصریح کرد: برنامه های سال ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان چشم اندازی برای همه کسانی است که می‌خواهند بر کرسی قدرت برای خدمت به مردم بنشینند.

نوروزی با تاکید بر اینکه آینده بودجه ریزی شهرداری اصفهان نیز باید به سمت حمایت از نوآوری و فناوری پیش رود، افزود: ما ۴۵ روز دیگر فرصت داریم تا به این موضوع مهم در حوزه نوآوری، خلاقیت و شتاب دهنده‌ها بپردازیم.

نوروزی همچنین خاطرنشان کرد: در گردشگری زیرساخت‌های خوبی در سطح شهر فراهم شد اما شرایط کشور، تحریم‌ها، برهم خوردن برجام و شیوع ویروس کرونا، موشک‌های قوی بر قلب بخش گردشگری ایران و اصفهان بود و کار را با مشکل مواجه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :