معاون شهرسازی و معماری همدان از حمایت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مرغوب در راستای مصرف بهینه انرژی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 20 September 2015
معاون شهرسازی و معماری همدان از حمایت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مرغوب در راستای مصرف بهینه انرژی خبر داد.

به گزارش فارس؛ مجید یوسفی‌نوید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه تولید و شکوفایی صنعت، نیازمند تخصص، بهره‌وری و کارآفرینی است، اظهار کرد: برای توسعه کشور باید نسبت به استفاده بهینه از انرژی و صرفه‎جویی در این زمینه نیز اقدام شود.

وی با اشاره به مقررات ملی ساختمان گفت: توجه به این مهم باعث صرفه‎جویی انرژی می‌شود که در یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان در این زمینه، استفاده از مصالح و فرآورده‎های ساختمانی استاندارد است.

معاون شهرسازی و معماری همدان حمایت از تولیدکنندگان مصالح مرغوب را یکی دیگر از شاخص‎ها عنوان کرد و افزود: باید مردم را نیز با استاندارد فرآورده‌ها و مصالح ساختمانی آشنا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بحران انرژی، در معماری و شهرسازی دیگر نمی‎توان مانند قبل، نسنجیده، انرژی مصرف کرد به همین دلیل باید اصول معماری را به‌طور کامل رعایت کنیم.

یوسفی‌نوید استفاده از مصالحی که باعث صرفه‌جویی می‎شود را قانون و الزام‎آور دانست و با اشاره به فعالیت «کمیته مصالح ساختمانی» در سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این کمیته معرفی مصالح مرغوب را در دستور کار دارد.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در و پنجره ایران نیز با اشاره به آغاز حرکت به سوی رونق اقتصادی اظهار کرد: باید برای دوران پساتحریم با برنامه عقلایی و به موقع؛ زمینه را برای افزایش ارتباطات اقتصادی و تجاری کشورها با ایران مهیا کنیم.

محمدجواد اقدامیان گفت: خوشبختانه بعد از توافق هسته‎ای، شاهد جذب سرمایه‎گذاران خارجی در کشور برای سرمایه‎گذاری هستیم.

وی با بیان اینکه با افقی روشن از تحولات جدید به سوی جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم رفت، افزود: تولیدکنندگان بومی باید با استفاده از ظرفیت‌های پیش رو و کشف استعدادهای تأثیرگذار، نسبت به تولید محصولات استاندارد پیش روند تا صنعت با ثبات در کشور مستقر شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ماندگاری ثبات اقتصادی کشور را در گرو عدم واردات کالاهایی دانست که نسبت به آنها خودکفا هستیم و یا مازاد تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یوپی‎وی‎سی نامرغوب و با درجه 2 و 3 وارد کشور می‎شود در صورتی که در این بخش به خودکفایی رسیده‎ایم، از دولت خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

اقدامیان با بیان اینکه دولت باید پشتیبان بخش خصوصی و تولیدات آن باشد، فرهنگسازی در زمینه استفاده از تولید داخلی توسط مردم را لازم دانست.

وی با تأکید بر لزوم توجه به آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برای تربیت نیروی کار ماهر در کشور به منظور رسیدن به توسعه اقتصادی و خودکفایی گفت: امیدواریم تا علاوه بر صادرات تولیدات خود از این منظر، شاهد صادرات خدمات فنی ـ مهندسی کشور نیز باشیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو‌پی‌وی‌سی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید پول نفت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی صرف شود، تأکید کرد: صادرات کالا به دیگر کشورها و مقابله با واردات بی‌رویه کالا باید جدی گرفته شود.

وی داشتن اعتماد به بخش خصوصی را عامل پیشبرد بسیاری از فعالیت‎های اقتصادی کشور دانست و خواستار توجه به این مهم شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار