کد خبر: ۹۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 19 September 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: به‌گونه‌ای عمل کنیم که آمادگی پاسخگویی به ذات اقدس الهی داشته باشیم.

امام‌جمعه خورموج به مناسبت‌های هفته پرداخت و با اشاره به‌ روز 27 شهریور روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار گفت: استاد سیدمحمد شهریار یکی از شعرای عارف و عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است و به‌حق بود که چنین روزی را به‌عنوان شعر و ادب پارسی نام‌گذاری کنند.

وی به جمعه خونین مکه اشاره کرد و ادامه داد: در روز نهم مردادماه 1366 هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در کنار مکه معظّم و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست مأموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

گروهای داعش و النصره تربیت‌یافته آل سعود هستند

مصلح یادآور شد: رژیم آل سعود با پرورش گروه‌های تکفیری، تروریستی و وهابی به جان جهان اسلام افتاده است و به‌جای اینکه نیرویی در مقابله با رژیم اسرائیل تربیت کند، متأسفانه نیروهایی را پرورش می‌دهد که همراهی با آمریکا و اسرائیل می‌کنند.

وی افزود: گروه‌های داعش، النصره و سایر گروه‌های تکفیری تربیت‌یافته آل سعود هستند و آنها را از حمایت‌های مادی و معنوی خود برخوردار کرده است.

مصلح خاطرنشان کرد: آل سعود چندین جنایت در جهان مرتکب شده است که یکی از آنها جمعه خونین و دیگری تجاوز خصمانه و ظالمانه به خاک یمن است و آل سعود عامل ظلم، جنایت، ستم و نسل‌کشی است.

وی ضمن محکوم کردن رژیم آل سعود در حادثه اخیر مکه   در به خاک و خون کشیدن تعدادی از زائران از کشور ایران اسلامی و سایر بلاد اسلامی یادآور شد: این حادثه نشان‌دهنده بی‌کفایتی آل سعود است.

مصلح شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را به تمام مسلمانان تسلیت گفت و افزود: امام محمدباقر (ع) شکافنده علوم و پیشوای دانایی است که دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکار ساخت.

وی به حرکت امام حسین (ع) به کربلا اشاره کرد و یادآور شد: امام حسین (ع) مأموریت یافت که حج را نیمه‌کاره بگذارد و آن را تبدیل به عمره مفرده کرد، قیام امام حسین (ع) قیام جاودان است و تاریخ عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله (ع) در زمان و مکان خاصی نمی‌گنجد و قیام سرور و سالار شهیدان در همه تاریخ نورافکنی می‌کند.

امام‌جمعه خورموج ضمن تأکید بر حضور مردم در عید سعید خم و دهه ولایت به آغاز جنگ تحمیلی توسط استکبار جهانی اشاره کرد و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دانشگاه بزرگ جنگ 8 ساله پایان‌ناپذیر است و هرچه درباره آن کار شود، باز هم کم است.

مصلح خاطرنشان کرد: با این سوابق ارزشمندی که در دفاع مقدس در اختیار داریم که در آن ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی وجود دارد، باید فیلم‌ها ساخته، کتاب‌ها چاپ و رمان‌ها نوشته شود.

وی ضمن تأکید بر توجه خانواده‌ها به تعلیم و تربیت فرزندان گفت: خانواده‌ها نسبت به مطالعه دانش‌آموزان توجه ویژه داشته باشند.

مصلح به نفوذ آمریکا در حوزه اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و مسائل سیاسی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به مسئله نفوذ آمریکا در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی در پایان رحلت آیت‌الله ربانی و مجاهد حضرت آیت‌الله خزعلی و سالروز درگذشت آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی را تسلیت گفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار