مدیرعامل شرکت مترو:
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: آمادگی افزایش ساعت کاری را داریم و اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد زمان فعالیت مترو افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 04 June 2021

علی عبدالله پور گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کویید-۱۹ ستاد ملی کرونا در ابتدا تصمیم گرفت که زمان پایانی ناوگان مترو ساعت ۲۰ باشد که با توجه به اینکه شهروندان تقاضای افزایش ساعت کاری را داشتند و شاهد شلوغی در قطارها بودیم این ساعت به ۲۲ افزایش یافت.

وی افزود: شهروندان هم اکنون نیز تقاضای افزایش ساعت کاری ناوگان مترو را دارند که البته از سوی شرکت مترو هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورت تایید ستاد ملی کرونا ،مترو تا ساعت ۲۳ می تواند فعال باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰ درصد مسافران این ناوگان را کاهش داد اما شرکت مترو تهران برای ارائه خدمات خود به شهروندان هیچ گاه فعالیت خود را محدود نکرد و همواره در خدمت شهروندان است.

وی در خصوص توسعه ناوگان مترو تهران در مناطق ۲۲ گانه تهران نیز گفت: وسعت شهر تهران بسیار بزرگ است و نمی توان تمامی مناطق را به مترو اتصال داد، همانطور که می دانید ایستگاه هایی که در دست احداث قرار می گیرد قبل آن مطالعاتی در خصوص پذیرش مسافر انجام می شود و در مناطقی که در روز حداقل بالای ۳۰ هزار مسافر را توانایی پذیرش مسافر داشته باشد ایستگاه مترو احداث می شود.

زمان افزایش فعالیت مترو تهران با ستاد ملی کرونا است

عبدالله پور خاطرنشان کرد: در مناطقی که از این ظرفیت برخوردار نیستند باید از حمل و نقل مکمل استفاده شود مثلا اگر در منطقه یا محله ای مترو وجود ندارد شهروندان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی می توانند به نزدیکترین ایستگاه مترو منتقل شوند.

به گفته وی، در حال حاضر نیز توسعه ناوگان مترو در خطوط ۶ و ۷ تهران در حال انجام است که پس از تکمیل آن می توان اعلام کرد که شهروندان در مناطق ۲۲ گانه تهران با کمترین زمان و مسافت می توانند از مترو استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه یادآور شد: در روزهای آینده ۲ ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و باقرخان در خط ۷ مترو تهران به بهره برداری خواهد رسید و تعداد ایستگاه های فعال این ناوگان از عدد ۱۴۰ عبور خواهد کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار