معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اجرای طرح بی‌خطرسازی پسماند عفونی شهر اراک کلید خورد و دغدغه‌های بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان با عملیاتی شدن این طرح رنگ می‌بازد.
کد خبر: ۹۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 01 June 2021

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی مصطفوی افزود: مدیریت پسماند عفونی و بیمارستانی به‌دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود آلاینده‌های خطرناک برای سلامت دارای اهمیت  است و توجه نکردن به کنترل اصولی این نوع پسماند در مراحل مختلف تولید، ذخیره سازی، جمع آوری، حمل و نقل و دفع نهایی، مشکلات مختلف زیست‌محیطی و سلامت را رقم می‌زند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌ انجام شده و محوریت کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی، جمع‌آوری، حمل و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های شهر اراک عملیاتی شده و تمامی بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی ( اتوکلاو ) هستند و مخاطرات این بخش  با پیگیری‌های لازم دستگاه‌های متولی، سیستم بی‌خطرساز مرکزی برای سترون کردن پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی شهر اراک در سایت دفع و دفن  پسماند شهرداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده و از این پس هیچ پسماند عفونی در اراک بدون بی‌خطرسازی دفع نمی‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد:  لندفیل مهندسی پسماند عفونی در سایت دفع مواد زاید شهرداری اراک  با ایجاد زیرساخت‌های فنی و ایزولهاز سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مدار فعالیت قرار گرفته است.

مصطفوی اظهار داشت: روزانه حدود پنج تن پسماند عفونی در اراک تولید می‌شود و با بهره‌برداری از این ۲ طرح مدیریت پسماند در شهر اراک ، تمام پسماندهای عفونی به روش کاملا اصولی و طبق ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و وابسته  بی‌خطر و مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار