چاپ سی‌ام کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» با مجموع شمارگانی برابر با یکصد هزار نسخه به انضمام تجدیدنظر و تغییرات اساسی منتشر شد.
کد خبر: ۹۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 18 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، خط نیز همچون زبان و ادبیات یک میراث ملی و معرف هویت فرهنگی هر ملت است، بنابراین آشفتگی در قلمرو خط به معنی آشفتگی فرهنگی تلقی می‌شود.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به چاپ کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» نوشته محمدجعفر یاحقی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دکتر محمدمهدی ناصح برای نخستین‌بار در سال 1379 اقدام کرد و اکنون نیز این اثر در چاپ سی‌ام منتشر شد.

در شرایط کنونی عصر حاضر که ضرورت استفاده از رایانه یک نیاز مبرم اجتماعی محسوب می شود، حفظ خط فارسی به همراه اصالت‌های تاریخی آن در برابر تغییرات احتمالی خط به واسطه استفاده از تکنولوژی به یک امر واجب و ضروری بدل شده است که خود نیازمند مطالعه و افزایش آگاهی در این زمینه است.

کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» که تاکنون در تیراژی در حدود یکصد هزار نسخه و سی دوره تجدید چاپ شده، در راستای افزایش آگاهی نسبت به شیوه‌های نگارش و ویرایش 6 بخش اصلی را شامل نکاتی درباره رسم‌الخط فارسی، قواعد نقطه‌گذاری، موارد استفاده از اعداد و ارقام، روش تحقیق و پژوهش علمی، ویراستاری و آماده‌سازی متن برای چاپ و همچنین پیوست ها و نمونه‌ها در بر می‌گیرد.

در چاپ سی‌ام کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» که با تجدید نظر و تغییرات اساسی بر اساس شیو‌ه‌نامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به چاپ رسیده، تلاش شده است تا تغییر عمده‌ای در چهارچوب کلی کتاب به جز بسط مثال‌ها و نمونه‌ها و پاره‌ای از افزایش‌های موردی صورت نگیرد.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار