وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اولویت‌های ما اتمام پروژه‌های تاریخی ۲۰ تا ۳۰ ساله بود که اکثر این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۶۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 30 May 2021

طالقانی‌ها به کرج نزدیکتر شدند/ پروژه‌های تاریخی ۲۰ تا ۳۰ ساله راهسازی را به اتمام رساندیم

به گزارش «تابناک البرز» محمد اسلامی در آئین بهره‌برداری از سه پروژه راه هشتگرد _ طالقان و یک هزار و ۷۰۸ واحد مسکن مهر و عملیات ساخت یک هزار و ۴۴۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی، اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم شهرستان طالقان احداث جاده هشتگرد _ طالقان و راه‌های روستایی بود که برای سهولت تردد و کوتاه شدن مسیر نیز، این مهم محقق شد.

وی بیان کرد: با توجه به ساختار زمین‌شناسی که در طالقان وجود دارد به تبع مشکلاتی هم وجود دارد بر این اساس تمهیدات در راستای ایمن سازی و امنیت این جاده باید لحاظ شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کارهای باقی مانده این جاده توسط سازمان راهداری و راه و شهرسازی نیز، با همکاری نیروی انتظامی احصا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از ۲۱ سال این جاده به بهره برداری رسید و حدود ۳۰ کیلومتر این جاده مسیر مردم را کوتاه‌تر می‌کند و به عنوان جاده گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم مردم با ایمنی لازم در این مسیر تردد کنند.

اسلامی گفت: یکی از مواردی که از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی اولویت کار خود قرار دادیم اتمام پروژه‌های تاریخی ۲۰ تا ۳۰ سنواتی بود و اکثر این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: پروژه جاده هشتگرد - طالقان تا ۱۹ سال ۶۰ درصد پیشرفت داشت اما ۴۰ درصد این امر در طول این دو سال به سر انجام رسید.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: چند مورد از پروژه‌های ستوانی تا پایان فرصت خدمتی که دولت دوازدهم به اتمام خواهد رسید و عملاً پروژه‌های ما در سطح کشور پروژه‌های جاری هستند که متناسب با حجم و ابعاد و میزان اعتبار مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ تا به امروز بودجه وزارت راه و شهرسازی ۳ برابر شد و این توجه ویژه باعث شد پروژه‌ها فعال شوند.

اسلامی با بیان اینکه سالانه یک هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدامات در جهت رفاه حال مردم است و راه سازی نیز زمینه توسعه و گسترش فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی گفت: امیدواریم با این ساز و کاری که فراهم شده در آینده هم دولت‌های بعدی بتوانند این ساز و کارها و با برنامهریزیهای منسجم در قالب یک کتاب برنامه، برای راه‌های روستایی، راه‌های درجه یک، آزاد راه‌ها و راه آهن نیز، اجرا شود و کشور بهتر از گذشته مسیر توسعه خود را طی کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۰ هزار مسکن مهر در استان البرز به بهره برداری رسید، اظهار کرد: تقریباً امروز اختتامیه مسکن مهر البرز بود چرا که ۹۰۰ واحد دیگر در آستانه تکمیل است و حتماً در این چند ماهه به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی بیان کرد: مسکن مهر در کل کشور رو به انتها است و بیش از ۳۰ هزار در حال تکمیل و یا تکمیل شده و حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر منتظر انشعابات است تا وزارت نیرو آب و برق آنها را تأمین کند.

اسلامی تصریح کرد: پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته خواهد شد، حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل داده شد و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن باقی مانده در این دولت ساخته و تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر آن سرانه‌های مسکن مهر محوطه سازی، مسجد، مدرسه و.... در این دوره تکمیل و احداث شد و خدا را شاکر هستیم یک گام در جهت رونق تولید مسکن صورت گرفت، همچنین طرح اقدام ملی مسکن را در این دو سال پایه گذاری کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بیش از ۵۰۰ و ۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است و امروز هم در استان البرز عملیات اجرایی یک هزار و ۴۴۸ واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار