تابناک-بخش پرداخت الکترونیک سامانه ملی مدیریت جامع ساخت و ساز و نظام فنی و مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (راهبر) راه‌اندازی و رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 26 May 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان به صورت پایلوت در استان هرمزگان از بخش پرداخت الکترونیک سامانه راهبر با حضور ویدئو کنفرانس محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسعود عسکری مدیرکل دفتر امور فنی و طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یوسف نعیمی مدیرکل فناوری اطلاعات این نهاد، شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان و مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ده استان کشور رونمایی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در این آیین گفت: استفاده از خدمات سامانه پرداخت الکترونیک راهبر به صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز شده‌است و علاوه بر هرمزگان، در ده استان دیگر نیز این خدمت ارائه می‌شود.
شهریار نوری‌زاده خاطرنشان‌کرد: راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت جامع ساخت و ساز و نظام فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (راهبر) گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است.
نوری‌زاده افزود: با شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک باعث شد که این سامانه راه‌اندازی شود تا از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و روستاییان در همان محل زندگی خود بتوانند این کارها را انجام دهند.
وی اظهارداشت: متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
این مسوول ادامه‌داد: روستاییان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده نمایند یا با مراجعه به دهیاران درخواست خود را ارائه و پیگیری نمایند و یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک روستایی امکان دریافت خدمات برای آنها فراهم است.
نوری‌زاده گفت: تلاش زیادی صورت گرفته‌است تا این سامانه راه‌اندازی شود و از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که در شهرها قرار دارد جلوگیری شود و خدمات به راحتی در دسترس آنها باشد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: حجم کارهای روستایی بالا رفته و به دنبال آن مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز افزایش یافته‌است که با روش‌های سنتی نمی‌توان به همه این کارها به موقع رسیدگی کرد.
محمدرضا شاملو افزود: در گذشته تعداد روستاها محدود بود و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در محل کار استعلام‌ها را انجام می‌دادند اما با افزایش ساخت ملک در روستاها، به روش‌های قدیمی نمی‌توان کار را پیش برد و باید از بستر دولت الکترونیک برای کاهش مراجعه روستاییان و جلوگیری از هدر رفتن وقت و سرمایه آنها کارها را انجام داد.
شاملو اظهارداشت: نهادی که قرار است سالی 200هزار واحد مسکونی بسازد، 150هزار سند در روستاها صادر نماید و بیش از 400هزار استعلام را پاسخ دهد نمی‌تواند به روش‌های سنتی قابل اجرا نیست و باید به روش‌های نوین این کار را انجام دهد.
وی ادامه‌داد: راه‌اندازی این سامانه اتفاق بسیار خوبی است که باعث ایجاد تغییر و تحول در ارائه خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد می‌کند چرا که در گذشته متقاضیان یک بار درخواست می‌دادند و بارها برای پیگیری درخواست خود مراجعه می‌کردند و سردرگمی و خطراتی را برای متقاضیان ایجاد می‌کرد اما با راه‌اندازی این سامانه از ترددها و زمان‌بر بودن انجام کار جلوگیری می‌شود.
شاملو خاطرنشان‌کرد: دهیاری‌ها با مردم در ارتباط مستقیم هستند و دهیاری‌ها ارتباط تنگاتنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارند که راه‌اندازی این سامانه کار دهیاران را نیز آسان‌تر کرده‌است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان‌کرد: در هر اداره‌ای اگر مراجعه ارباب رجوع کمتر باشد کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و راه‌اندازی این سامانه باعث کاهش مراجعه روستاییان به این نهاد شده و کارهای خود را سریعتر می‌توانند پیگیری نمایند.
وی اضافه‌کرد: راه‌اندازی این سامانه در راستای محقق شدن دولت الکترونیک انجام شده‌است و اگر مشکلاتی نیز در این سامانه وجود داشته‌باشد با تذکرهایی که داده می‌شود برطرف شده و روستاییان خدمات سریعتر و باکیفیت‌تری را از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت خواهند کرد.
در ادامه مدیرکل دفتر امور فنی و طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: بخش پرداخت الکترونیک سامانه راهبر یک فرآیند بسیار پیچیده‌ای داشت که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد این مهم نیز محقق و راه‌اندازی شد.
مسعود عسکری گفت: در سامانه راهبر تمامی کارهایی که یک روستایی برای ساخت بنا نیاز دارد انجام دهد دیده شده و دیگر نیاز نیست که افراد برای درخواست و پیگیری کار خود به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه نمایند.
عسکری ادامه‌داد: در این سامانه بستری فراهم شده‌است تا دهیاران نیز کارتابل داشته و کارهای روستای خود را بتوانند انجام دهند و نیاز نباشد که برای هر کاری به شعب بنیاد مسکن در شهرها مراجعه نمایند.
وی خاطرنشان‌کرد: اکنون شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده‌ایم که شعبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به خانه‌های روستاییان و گوشی‌های آنها منتقل کرده‌ایم تا مردم از مزایای آن بهره ببرند.
در ادامه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان‌کرد: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است.
یوسف نعیمی اظهارداشت: خدمات مربوط به امور زمین ، صدور پروانه ساخت، تغییر کاربری ها و درخواست الحاق به محدوده طرح در این سامانه پیش بینی و طراحی شده است . وی ادامه داد: پیشتر این خدمات از طریق مراکز پست بانک در روستاها ارائه می شد اما با فعال سازی این سامانه، هر روستایی در خانه یا در مراکز خدمات الکترونیک با دسترسی به اینترنت می‌تواند تقاضاهای خود را ثبت و پیگیری کند. مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن افزود: در این سامانه تسهیلات ویژه ای در خدمت رسانی به روستاییان در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن آن، تحول چشمگیری در مراجعه مردم به این بنیاد به وجود آید.

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار