مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۰ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و پرونده ۱۴۶ مرکز به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع داده شد.
کد خبر: ۹۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 18 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: در این بازدید‌ها که در قالب طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان انجام گرفت، ۶ هزار و ۹۰۹ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و به دستور مقام قضایی معدوم شد.

وی افزود: با هدف عمل به مسوولیت‌ها و وظایف محوله و اطمینان بخشی به مردم، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان با حضور روزانه ۶۴ نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۵ اکیپ سیار در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر در سراسر استان اجرا شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: این اداره کل بصورت مداوم و مستمر بر مراکز مرتبط با فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد، اما در ماه مبارک رمضان با افزایش نیاز مردم، عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز افزایش می‌یابد و لذا برای دسترسی سهل و با اطمینان شهروندان به فرآورده سالم و بهداشتی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی نیز تشدید شد.

ورمقانی افزود: در طول مدت زمان اجرای طرح در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مقدار ۵۶ هزار و ۲۸۴ کیلو گرم فرآورده غیر قابل مصرف شناسایی، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از مردم خواست از خرید گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز و فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، مرغ زنده، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ فاقد تاریخ تولید و انقضا و گوشت مرغی که در حضور مشتری تهیه و پاک نشده باشد خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی کردستان تاکید کرد: در هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در این زمینه، مراتب را از طریق شبکه‌های دامپزشکی و یا تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار