معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی شهید رجائی مشهد گفت: مهمترین جرائم فضای مجازی از نظر فراوانی وقوع مربوط به برداشت های غیرمجاز از حساب های بانكی است.
کد خبر: ۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸ 02 March 2015

حسین پرسا عصر یكشنبه در نخستین همایش امنیت در فضای مجازی در هتل ثامن مشهد اظهار كرد: یكی از مهمترین جرائم رایانه ای در فضای مجازی برداشت غیر مجاز از حساب های بانكی است كه بیشترین پرونده های قضایی را نیز در خراسان رضوی شامل می شوند.

وی افزود: برداشت های غیر مجاز از حساب های بانكی در كرمانشاه ۷۲درصد، در سمنان رتبه اول جرائم رایانه ای، گلستان ۸۰درصد و آذربایجان شرقی مهمترین جرم استان و در كشور ۴۸ درصد جرائم رایانه ای را تشكیل می دهد.

معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی شهید رجائی مشهد تصریح كرد: بر اساس آمار بانك مركزی تا پایان آذر ماه امسال ۲۱۵ میلیون و ۴۴۹هزار و ۱۵۶كارت بانكی بدون احتساب كارت های باطل شده صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین آمار تراكنش ها تا آخر آذر ماه امسال ۴۱۱ هزار میلیارد در شعب ۳۰بانك كشور انجام شده است.

پرسا اذعان كرد: چنانچه بخواهیم پدیده غیرمجاز برداشت از حساب های بانكی را تحلیل كنیم باید در سه سطح بانك ها، خطوط ارتباطی از قبیل اینترنت و مخابرات و واسطه ها به تحلیل و بررسی بپردازیم.

وی گفت: در سطح بانك ها از جمله عواملی كه باعث افزایش جرائم رایانه ای شده می توان به عدم پیگیری اسناد هویتی افراد در سامانه ثبت احوال، انبوهی صدور كارت در جامعه، انبوهی دستگاه های كارت خوان در سطح جامعه و كمبود تجهیزات امنیتی و حفاظتی در بانك ها است.

معاون دادستان و رئیس مجتمع قضایی شهید رجائی مشهد تصریح كرد: همچنین در سطح شبكه های اینترنتی می توان به عدم آگاهی افراد از استفاده صحیح از خدمات اینترنتی اشاره كرد و در سطح مخابرات می توان به صدور انبوه سیم كارت های اعتباری و بدون هویت و نقل و انتقال راحت و بدون ثبت آن اشاره داشت.

وی اضافه كرد: آخرین ركن تاثیر گذار در افزایش وقوع جرم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانكی اشخاص در سه سطح بزهكار، قربانی و واسطه ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار