کد خبر: ۹۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 16 September 2015

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دریافت 400هزار تماس ظرف پنج ماه گذشته خبر داد.

بخشعلی کامرانی صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: در پنج ماه گذشته مردم البرز حدود 400هزار بار با پلیس تماس داشته‌اند که این نشانگر نیاز و اعتماد مردم به پلیس در جامعه است.

وی افزود: در بخش انتقادات و پیشنهادات نیز در این مدت 12 هزار نفر از مردم البرز با شماره 197 تماس گرفته و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز اظهارکرد: در سال‌های اخیر، پلیس با اتخاد رویکردی اجتماعی به مقوله امنیت سعی کرده با مردم تعامل بیشتری داشته باشد و در این راستا حدود هفت هزار دوربین مدار بسته در مکان‌های خصوصی نظیر فروشگاهها نصب شده است و بسیاری از جرائم عمومی مانند سرقت به وسیله همین دوربین‌ها کشف شده است.

این مسئول انتظامی در خصوص مساله سرقت در استان اذعان داشت: اگر چه سرقت در بعضی از بخش ها با افزایش مواجه شده است اما با کمک اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی به طور مجموع شاهد کاهش هفت درصدی سرقت در استان بودیم.

وی ضمن اشاره به معضل اعتیاد در استان البرز تصریح کرد: متاسفانه آلودگی البرز به مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی چشمگیر است به طوری که از ابتدای سال تاکنون بیش از دو هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و 12 هزار نفر از خرده فروشان و معتادین نیز دستگیر شده‌اند.

کامرانی صالح از اهمیت امنیت در جامعه گفت و تاکید کرد: امنیت متعلق به همه است و امنیت پایدار فقط با مشارکت آحاد مردم تامین می‌شود به همین دلیل با توجه به فرصتی که در هفته ناجا به دست می‌آید سعی داریم با تدارک بیش از 200 برنامه در این هفته از پتانسیل‌های مختلف برای ارتقای امنیت استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از فعالیت پلیس در فضای مجازی گفت و یادآور شد: امروز استفاده از فضای مجازی برای فعالیت غیرقانونی، جرایم پیچیده، سریع و دقیق و با دسترسی کمتر برای پلیس شده است به همین دلیل معاونت پلیس فضای تبادل اطلاعات یا فتا در کشور تشکیل شد تا امنیت در این فضا نیز برقرار شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر معاونت فتا، معاونت اجتماعی نیز در پلیس کشور تشکیل شد و موضوعات اجتماعی چون مشاوره و مددکاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار