کد خبر: ۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 16 September 2015
هیات بازرگانی و تجاری اوکراین و مسوولان استان البرز روز سه شنبه چهار سند همکاری اقتصادی امضا کردند.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی استاندار البرز در نشست با هیات تجاری بازرگانی کشور اوکراین، مزیت های اقتصادی و علمی این استان را فراوان توصیف کرد.

طهایی در این نشست که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اوکراین و هیات 75 نفره اوکراینی در اتاق بازرگانی البرز در کرج برگزار شد، افزود:البرز دربخش کشاورزی، صنعت و فناوری های نوین از استعدادها و پتانسیل های خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: وجود 150 هزار دانشجو در مراکز علمی ، دانشگاهی و تحقیقاتی البرز از مزیت ها به شمار می رود.

استاندارالبرز ادامه داد: در بخش تولید داروهای انسانی و دامی و برخی تولیدات صنعتی، این استان در منطقه خاورمیانه و کشور سرآمد است.

طهایی گفت: نزدیکی به پایتخت، وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام درالبرز از مزیت های دیگر این استان است.

وی بیان کرد: البرز روی کریدور شمال - جنوب خاورمیانه نیز واقع است و دارای موقیعت خاص جغرافیایی می باشد.

طهایی ازتلاش های سفیر کشورمان در اوکراین برای گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دوکشور قدردانی کرد.

رحیم بنا مولایی رییس اتاق بازرگانی استان البرز نیز دراین نشست اظهار داشت: این استان با بیش از سه هزارو 500 واحد صنعتی به عنوان یکی از قطب های صنعتی مهم کشوراست که در بخش های مختلف صنعتی از جمله دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو ، لوازم خانگی و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است.

وی با اشاره به وضعیت زراعی استان البرز اظهار کرد:سطح زیر کشت محصولات زارعی در استان 48 هزار هکتار است که سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی ادامه داد: وضعیت آب و هوایی و کشاورزی مکانیزه دراین استان بستر را برای صادرات صیفی در تمام فصول سال فراهم کرده بطوریکه روزانه حدود 60 کانتینرمحصول از البرزبه کشورهای همسایه صادر می شود.

بنامولایی با اشاره منطقه اقتصادی و فرودگاه پیام ادامه داد:این فرودگاه قابلیت خوبی برای صادرات و واردات انواع محصولات کشاورزی و صنعتی دارد.

وی خاطرنشان کرد:صنعت استان البرز علاوه برهمکاری با دست اندرکاران تولید درکشور اکراین در بازارهای جهانی حضور مستمر و فعال داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: سرمایه گذاران استان در بخش صنعت برای تولید و عرضه انواع محصولات با برندهای روز جهان از جمله اوکراین مشارکت و همکاری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: صاحبان صنایع استان البرز برای همکاری مشترک با فعالان کشور اوکراین آمادگی دارند.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان البرزگفت:بسترهای اقتصادی این استان برای مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم است.

همچنین هیات 75 نفره بازرگانی و تجاری اوکراین پس از امضای چهار سند همکاری تجاری و بازرگانی با استان البرز برای بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی ایران عازم شهرستان فردیس البرز شد.

عصر امروز نشست های تخصصی در10 بخش تولیدی و اقتصادی بین فعالان اقتصادی اوکراین و البرز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار