رییس هیات کبدی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات خانه کبدی کرمانشاه در حال رفع شدن است و به زودی ورزشکاران این رشته ورزشی می‌توانند در این مکان تمرین کنند.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 27 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مختار صیدی اظهار داشت: پس از افتتاح خانه کبدی کرمانشاه در اواخر بهمن سال گذشته، مشکلاتی در سیستم برق سالن وجود داشت که با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان و هیات در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: با رفع این مشکل و بهتر شدن وضعیت شهر از لحاظ شیوع کرونا، تلاش می‌کنیم با کسب مجوز از ستاد مقابله با این ویروس، برنامه ریزی لازم برای آغاز تمرینات ورزشکاران کبدی در این محل فراهم شود.

صیدی تاکید کرد: با فراهم شدن شرایط، خانه کبدی به صورت یک روز در میان و یا به شکل صبح و عصر در اختیار بانوان و آقایان کبدی کار کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

رییس هیات کبدی کرمانشاه در ادامه از گنجانده شدن مسابقات قهرمانی کشور به لیست برنامه‌های فدراسیون پس از مدت‌ها خبر داد و گفت: قرار است این رقابت‌ها تیر امسال و در ۲ بخش اقایان و بانوان برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش می‌کنیم با جذب حامی مالی، در قالب تیم کرمانشاه امسال هم در لیگ برتر شرکت کرده البته نتایج به مراتب بهتری از دوره قبلی کسب کنیم.

صیدی یکی دیگر از برنامه‌های مهم هیات کبدی در سال جاری را افزایش دوره‌های آموزشی در شهرستان ها و حتی روستاهای تابعه آنها اعلام کرد و افزود: این آمادگی را داریم تا رشته کبدی را در همه استان گسترش دهیم.

رییس هیات کبدی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آمادگی هیات برای ترویج کبدی در دستگاه ها و سازمان های مختلف، گفت: با توجه به علاقه مندی یگان ویژه انتظامی استان، سال قبل با بهتر شدن وضعیت کرونا در یکی دو ماه پایانی سال دوره‌های آموزشی لازم برگزار شد.

وی از فعالیت حدود ۳۰۰ کبدی کار در استان کرمانشاه خبر داد و یادآور شد: ۶۰ درصد این افراد را آقایان و ۴۰ درصد هم بانوان تشکیل می دهند و عمده آنها نیز در شهر کرمانشاه حضور دارند.

صیدی همچنین از فعالیت بیش از ۵۰ مربی کبدی خانم و آقا در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم برای ارتقای جایگاه آنها دوره‌های آموزشی برگزار کنیم هر چند سال گذشته به صورت مجازی این کار انجام شد.

تعویق دوباره مسابقات کبدی ساحلی آسیا

عضو کمیته فنی فدراسیون کبدی ایران در ادامه از تعویق دوباره مسابقات کبدی ساحلی آسیا که قرار بود ۲۰ فروردین امسال به میزبانی چین برگزار شود، خبر داد.

وی علت تعویق این رقابت‌ها را شیوع دوباره کرونا در بسیاری از کشورهای شرکت کننده اعلام و تاکید کرد: هنوز زمان جدیدی برای برگزاری به فدراسیون اعلام نشده است.

صیدی همچنین وضعیت کبدی کشورمان در آسیا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تیم آقایان ایران شانس کسب عنوان قهرمانی را دارد، کما اینکه در دوره‌های گذشته یک مقام دوم و یک مقام سومی را نیز کسب کرد اما بانوان ما برای اولین بار است در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد که البته آنها نیز شانس کسب یکی از عناوین اول تا سوم را دارند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار