فاز سوم طرح سرباز مهارت در استان خوزستان و همزمان با دیگر استان‌های کشور از سوی جهاد دانشگاهی آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 26 April 2021

سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اهمیت آموزش در دوران سربازی و ضرورت توانمندسازی سربازان برای ورود به عرصه کار و زندگی پس از گذراندن دوران خدمت، با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان استان خوزستان، معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان و همچنین کارگروه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خوزستان، فاز سوم طرح سربازمهارت از اول اردیبهشت از سوی جهاد دانشگاهی خوزستان آغاز شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه‌سازی دوران سربازی و استفاده مناسب از این فرصت برای افزایش مهارت و توانمندی جوانان، افزود: این طرح از دو سال گذشته در حال انجام است و در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، دوره‌های آموزشی طرح به صورت مکاتبه‌ای-حضوری برگزار می شوند.

علوی تصریح کرد: در این راستا، کتاب‌هایی آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی طراحی و چاپ شده است که این کتاب‌ها در پادگان‌های مورد نظر، برای آموزش سربازان توزیع می‌شوند. همچنین کلاس‌های حضوری برای پرسش و پاسخ و رفع اشکال نیز در نظر گرفته شده است که مدرسان جهاد دانشگاهی با حضور در محل، پاسخگوی سربازان محترم خواهند بود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تاکید کرد: آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوقی و سواد مالی و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه و فضای مجازی از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: سیدعلیرضا علوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار