معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ تخلفی در زمینه اعلام نتیجه تست کرونا در استان صورت نگرفته است و همه نتایج پس از تأیید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 25 April 2021

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سارا شاه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در اعلام دقیق نتایج آزمایش کرونا نظارت‌های سختگیرانه اعمال می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷۸ هزار تست پی.سی.آر انجام شده است که از این تعداد۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن مثبت بوده است.

وی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی نیز ۷۰ هزار تست رپید انجام شده که نتیجه ۲ هزار و ۳۰۰ تست مثبت بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۳ هزار تست پی.سی.آر و رپید در استان گرفته می‌شود، گفت: برای تشخیص کرونا در مرحله حاد بیماری، آزمایش خون به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی افزود: در حال حاضر تنها تست تشخیص مولکولی PCR و تست سریع (رپید) برای تشخیص ویروس کرونا مناسب هستند که در تست رپید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و در پی.سی.آر در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت نتیجه اعلام می‌شود.

شاه‌آبادی افزود: تست مثبت رپید کاذب نداریم و کسانی تست رپیدشان مثبت است، قطعا به کرونا مبتلا شده‌اند. و اگر تست رپید منفی شد و افراد دارای علائمی همچون تب ، لرز و بدن درد بودند امکان ابتلا وجود دارد که با تشخیص مولکولی پی.سی.آر انجام می‌شود.

وی گفت: در همه دنیا آزمایشات با درصدی خطا مواجه هستند و ممکن است به ندرت تست پی.سی.آر منفی کاذب هم داشته باشیم با این وجود تاکنون هیچ تخلفی در زمینه اعلام نتیجه تست کرونا در استان صورت نگرفته است و همه نتایج پس از تأیید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۱۸ مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی کرونا با نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج مرکز در شهر کرمانشاه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار