معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که شهرداری در حال مبارزه با سفید بالک هاست گفت:جایگاه حقوقی و قانونی نداریم که تصمیم گیری کنیم چه نوع عمل شیمیایی برای مبارزه با سفید بالک ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 16 September 2015
مجتبی عبداللهی در پاسخ به این پرسش که آیا تنها شهرداری در خصوص مبارزه با هجوم سفید بالک ها به تهران مسئول است؟ پاسخ داد: ما به عنوان شهرداری اقداماتی را انجام داده ایم اما در ارتباط با سفید بالک ها سازمان های دیگری مانند «مرکز دفع آفات و حفظ نباتات، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست  کشور» از نظر قانونی و جایگاه حقیقی وظیفه دارند تا در خصوص حشراتی همانند سفید بالک ها پیگیری انجام دهند و کار تحقیقانی برای مبارزه و ریشه کنی این حشرات را به انجام رسانند.

عبداللهی تصریح کرد: نقطه نظرات مختلفی در خصوص سفید بالک ها مطرح شده است و هریک از دوستان هم بر اساس آموخته های خود اظهار نظر می کنند. تنها نهادی که در این رابطه جایگاه حقیقی و حقوقی دارد و باید راه حل را پیشنهاد دهد وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های زیر مجموعه آن است.

معاون شهردار تهران درباره اینکه آیا شهرداری تهران با این نهادها برای مبارزه با سفید بالک ها همکاری دارد یا خیر، اظهار کرد: به عنوان شهرداری تنها مدیریت فضای سبز برعهده ما است که بر اساس آموخته های خودمان مبارزه هایی را تعریف و انجام داده ایم و باوجود آنکه وظیفه ما نبوده است اما در این راستا یک کمیته ای تشکیل داده ایم که آقایان بیایند و نوع مبارزه بیولوژیکی را شناسایی کنند.

وی افزود: کمیته هنوز نتیجه نداده و قرار شده است کار تحقیقاتی پژوهشی برای مبارزه و از بین بردن سفید بالک ها به انجام برسد و دراین رابطه به به ما اطلاع دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار