کد خبر: ۹۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 15 September 2015
استاندارالبرز با اشاره به چالش کم آبی در کشور و استان گفت: استفاده از طرح های پژوهشی برای مدیریت منابع آبی و حفظ و نگهداری فضاهای سبز ضروری است.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان البرز افزود: در شرایط کم آبی موجود، دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی اصلی ترین سرمایه برای بهره مندی از طرح های محققان علمی در توسعه و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت:در این زمینه پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه های اساتید و دانشجویان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد باید در قالب برنامه ای مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باغ گیاه شناسی کشور درمجاورت استان، ظرفیت دیگری است که می تواند انواع گونه های سازگار با شرایط اقلیمی را به ما معرفی کند.

استاندار البرز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث زمین خواری، شهرداری کرج را موظف کرد تا با طرح حفاظت از منابع سبز موجود به عنوان یکی از نهاد ها نقش خود را ایفا کنند.

طهایی، لایروبی رودخانه ها را نیز از برنامه محوری آب منطقه ای استان قلمداد کرد و افزود: انتظار وتوقع از اعضای شورای حفاظت از منابع آبی آن است که طرح و برنامه هایی ارائه دهند که ضمن مشخص بودن بازه زمانی جهت اجرا، در عین صرفه جویی، لطمه ای نیز به تولید، اقتصاد و مصرف وارد نسازد.

وی یادآور شد: با توجه به پدیده خشکسالی درکشور وافزایش دما که تبخیر 130 میلیارد متر مکعبی منابع آبی سدها را به دنبال خواهد داشت شاهد تبخیر و هدر رفت مازاد منابع آبی موجود هستیم.

استاندارالبرز اضافه کرد: افزایش 40 درصدی سیلاب ها ناشی از بارندگی های ناگهانی بر بحران آب و کم آبی دامن خواهد زد.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل اخیر در سیجان گفت:عدم لایروبی رودخانه ها موجب ایجاد جزیره هایی در بستر رودخانه و درهنگامه بارش ها تخریب رودخانه ها را در پی خواهد داشت.

دراین نشست شماری از مدیران استان البرز به بیان نیازهای آبی در بخش صنعت و فضای سبز پراخته و درزمینه مدیریت صحیح منابع آبی بحث و تبادل نظر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار