دبیرستاد سخاء الحسین گفت: «نذر قربانی برای سلامتی امام زمان (عج)» در آستانه نیمه شعبان انجام می شود و در این راستا با همت و تلاش خادمان تا کنون چندین راس قربانی آماده ذبح است که پیش بینی می شود این تعداد به 100 رأس برسد.
کد خبر: ۹۵۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 28 March 2021

به گزارش تابناک قم، سید احسان سرکشیکیان در نشست خبری«سخاء الحسین(ع)» ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین(ع) که پیش از ظهر امروز برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: در سال های گذشته خادمین این ستاد با همکاری هیات ثارالله نسبت به برگزاری جشن و ارائه خدمات و پخش نذورات به مشتاقان ولایت و ظهور امام عصر اهتمام داشتند اما با جابه جایی المان کعبه در خیابان انقلاب (چهارمردان) برگزاری این مراسم ها به بلوار پیامبر اعظم منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری جشن های مهدوی را متفاوت کرد، گفت: تصمیم گرفته شد براساس نیازهای روز جامعه و با انجام پروتکل های بهداشتی همانگونه که خدمات رسانی به مردم در ایام اربعین حسینی با اقدامات مختلفی از جمله نذر نان انجام شد مراسم های جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) نیز به گونه دیگری برگزار شود.

دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین (ع) ادامه داد: براساس تصمیم شورای راهبردی مقرر شد «نذر قربانی برای سلامتی امام زمان (عج)» انجام شود و در این راستا با همت و تلاش خادمان تا کنون چندین راس قربانی آماده ذبح است که پیش بینی می شود این تعداد به ۱۰۰ رأس برسد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح «نذر قربانی برای سلامتی امام زمان (عج)» محدود به نیمه شعبان نمی شود، تصریح کرد: این برنامه در صورت استقبال مردم تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

سرکشیکیان با عنوان اینکه هر کسی با هرتوان مالی در اجرای این طرح می تواند مشارکت داشته باشد، گفت: گوشت های قربانی پس از بسته بندی در محله های کمتر برخوردار و بین نیازمندان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مقیاس بالا بسیار راهگشا است، خاطرنشان کرد: در این ایام که مردم با گرانی و مسائل اقتصادی مواجه هستند این بسته های گوشت می تواند برای آنان بسیار مفید باشد.

دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام حسین (ع) همچنین از اجرای جشن « کوچه به کوچه» خبر داد و عنوان کرد: خادمان این مرکز با اتومبیل و موتورسیکلت در محله ها حضور پیدا می کنند و با توجه به اینکه مردم در منزل به سر می برند، در حال حاضر جشن به معنی عام برگزار نمی شود، بسته های فرهنگی مناسب آقایان و بانوان و گروه های سنی مختلف توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن « کوچه به کوچه» در قالب گروه هایی از خادمان انجام می شود، تصریح کرد: ۶۰ تیم آماده اجرای این طرح هستند و از جایی که این ستاد یک ستاد ملی است است و خادمان این ستاد در سراسر کشور حضور دارند، کلید اجرای این طرح ها در قم زده خواهد شد و در سایر شهرهای دیگر نیز این طرح ها به صورت کوچک تر برگزار می شود.

سرکشیکیان در بخش پایانی سخنانش گفت: مردم و خیرین می توانند در طرح نذر قربانی برای سلامتی امام زمان (عج) مشارکت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار