مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تقاضای افزایش سهمیه اعزام به راهیان نور اعلام شده است،‌گفت: ۱۷ هزر دانش آموز همدانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 16 September 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تقاضای افزایش سهمیه اعزام به راهیان نور اعلام شده است،‌گفت: ۱۷ هزر دانش آموز همدانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش تسنیم؛عبدالرضا فولادوند با اشاره به تقارن اول مهر و بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: زنگ مقاومت و آغاز سال‌تحصیلی ۹۵-۹۴ به طور همزمان در مدارس استان همدان نواخته می‌شود.

وی افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با روز بازگشایی مدارس یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است که در مسیر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز معلمان و دانش‌آموزان بسیاری به مقام شهادت نائل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: امروز نیز جوانان و دانش‌آموزان با تأسی از اهداف و آرمان شهدای دفاع مقدس باید در سنگر علم و دانش زمینه پیشرفت، توسعه و سربلندی هر چه بیشتر کشور را در مسیر تولید علم تلاش کنند.

وی گفت: کیفیت‌بخشی آموزشی یکی از راهبردهای اصلی و اساسی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‎آید که در این راستا اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به مجموعه دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی سرلوحه امور قرار دارد.

فولادوند بیان کرد: در این برنامه‌های فرهنگی اردوی راهیان نور دانش‌آموزان مورد توجه قرار دارد و هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می‌شود و امسال نیز کیفی‌سازی برنامه‌ها در اردوی راهیان نور با همکاری سپاه و بسیج را در دستور کار داریم.

وی افزود: برنامه راهیان نور بهترین فرصت برای دانش‌آموزان است که در فضایی خارج از محیط آموزشی و بدون بهر‌ه‌گیری از مبنای متون درسی در فضایی قابل ملموس با واقعیت‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند و از شهدا و رزمندگان این دوران الگوگیری مناسبی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: سال گذشته سهمیه استان همدان برای اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور ۱۵ هزار نفر بود که به سبب استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان، تقاضای افزایش سهمیه جدید به تعداد ۵ هزار نفر داده شد.

وی گفت: با پیگیری انجام شده در نهایت سهمیه ۲ هزار نفری مازاد برای استان همدان در نظر گرفته شد در این راستا در مجموع ۱۷ هزار نفر از دانش آموزان استان همدان سال گذشته به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار