تابناک تهران - شهر لواسان در شمال تهران با اجرای پروژه فیبر نوری و افتتاح مرکز پایش تصویری و امکان ایجاد ابر اینترنت وای فای با استفاده از تکنولوژی های جدید شهری و ژئوفیزیکی به زودی به عنوان اولین شهر هوشمند ایران معرفی خواهد شد که این پروژه با حضور استاندار تهران و شهردار لواسان برای افتتاح مرکز پایش تصویری شهرداری لواسان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 14 September 2015
سید حسین هاشمی استاندار تهران در آیین افتتاح پروژه‍های شهرداری لواسان و در بازدید از مرکز پایش تصویری شهرداری لواسان گفت: با نصب 28 دوربین در سطح شهر لواسان و اجرای پروژه فیبر نوری ضمن بالارفتن ضریب امنیت عمومی، تحول  بسیار جدی با مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز با رصد آنلاین آن رخ خواهد داد .

استاندار تهران ادامه داد: ایجاد شهرهای هوشمند در دنیای پیشرفته شده امروز یک امر اجتناب ناپذیر و پذیرفته شده است و بدون اینکه نیاز تامین حجم عظیمی از نیروهای انسانی باشد می‌توان نسبت به مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز اقدام کرد.

وی افزود: از مزایای دیگر طرح پایش تصویری در لواسان گسترش و ایجاد ابر اینترنت پرسرعت رایگان و ثبت خودروهای ورودی و خروجی شهر از دیگر مزایای طرح است که در نظر داریم با توسعه این پروژه لواسان را به عنوان یکصدو یکمین شهر هوشمند جهان معرفی کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: این طرح علاوه بر مزایای ذکر شده بسیار برای ایجاد فضای امن عمومی برای مردم و تامین امنیت نامحسوس برای نیروهای انتظامی کمک خواهد کرد چرا که سیستم توانایی رصد تمامی خودروهای ورودی و خروجی به شهر و همچنین کمک به امداد رسانی در مواقع بحران را خواهد داشت.

شایان ذکر است از مزایای دیگر این سیستم کنترل پیک ترافیک ورودی و خروجی شهر و ایجاد بانک اطلاعاتی خودروهای عبوری در شهر لواسان است و نکته قابل توجه برنامه‌ نویسی هایی است که توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است.

همچنین به دستور استاندار تهران مقرر شد شهر لواسان به عنوان پایلوت شهرهای هوشمند در ایران برای شهرداران دیگر مورد بازدید قرار گیرد و در کمترین زمان ممکن دیگر شهرهای استان تهران نیز به خدمات هوشمندسازی شهرها بپیوندند.

همچنین در هنگام حضور استاندار تهران و با حضور مهندس مرادی شهردار لواسان پروژه‌های بهسازی آسفالت کمربندی لواسان، افتتاح آبنمای بلوار اصلی و افتتاح پارک شهر لواسان نیز انجام شد.

بر اساس این گزارش مرادی شهردار لواسان نیز تاکید کرد: اینترنت پر سرعت از جمله فیبر نوری، وای فای در آموزش مجازی در کیوسک‌ها و فرهنگسراها نیز اجرا که این اقدام باعث می‌شود شهروندان به راحتی در یک محیط امن و زیبا تر تردد کنند.

وی از احداث 15 کیلومتر فیبر نوری خبر داد و گفت: سنسورهای زلزله سنج به بحث کنترل آب و هوا نیز از جمله تجهیزات این شهر است و در همین راستا مینی بوس‌های شهر لواسان مجهز به سیستم جی پی اس می‌باشد و در نقطه جی آی سی  می‌تواند تحت کنترل باشد.

گفتني است،در اين مراسم كه با حضور استاندار تهران برگزار شد پروژه هاي جدول گذاري با اعتبار 2 ميليارد و 100 ميليون تومان،روكش آسفالت با اعتبار 9 ميليارد و 635 ميليون تومان ،پياده روسازي با اعتبار 800 ميليون تومان،پروژه آبنماي شهرداري با اعتبار يك ميليارد و 580 ميليون تومان،پارك قاضي آباد شمالي با اعتبار 7 ميليارد و 322 ميليون تومان ،اتاق مونيتورينگ و سيستم نظارت تصويري شهر  با اعتبار 3 ميليارد و 425 ميليون تومان،پارك  قاضي آبادجنوبي با اعتبار 7 ميليارد و 576 ميليون تومان و ديوار كشي ميدان اصلي لواسانات با اعتبار 221 ميليون تومان  افتتاح شد.

لواسان به عنوان صد و یکمین شهر هوشمند جهان معرفی شد /31 ميليارد تومان اعتبار براي بهسازي و زيباسازي لواسانات

لواسان به عنوان صد و یکمین شهر هوشمند جهان معرفی شد /31 ميليارد تومان اعتبار براي بهسازي و زيباسازي لواسانات
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار