مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با بیان اینکه تمام کارهای عمرانی مدارس بر عهده این اداره کل است گفت: در مجموع دو هزار فضای آموزشی در استان وجود دارد که از یکهزار 500باب آن استفاده می شود و مابقی فضاهای پرورشی ، ورزشی و یا رها شده در مناطق روستایی استان است.
کد خبر: ۹۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 14 September 2015

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا محمدی با بیان اینکه از مجموع فضاهای آموزشی 700 مورد معادل 30 درصد توسط خیرین ساخته شده است افزود : در حال حاضر بالغ بر دو هزار خیر در این استان در امر مدرسه سازی همکاری دارند.

وی با بیان اینکه خیرین به نوعی در ساخت تمام مدارس نقش داشتند گفت:طرحهای خیری در حوزه مدارس و مراکز آموزشی به دو گونه است یکسری 100درصد خیری است و خیرین از صفر تا 100هزینه ها متقبل می شوند و ما فقط طراحی می کنیم و دیگری طرحهای مشارکتی خیرین و آموزش و پرورش است.
محمدی تاکید کرد: خیرین استان یزد سرامد خیرین کشور هستند و با وجود مشکلات اقتصادی سالهای گذشته اما همکاری خوبی با مجموعه آموزش و پروش دارند.
** تکمیل نیمی از طرحهای نیمه تمام تا پایان مهرماه سال آینده
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به 43طرح خیری نیمه تمام در استان اضافه کرد: در این زمینه در سال گذشته و سالجاری اعتبارات خوبی به این طرحها اختصاص یافته که امیدواریم که نیمی از این طرحها تا پایان مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.
محمدی با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه چهارم 927 کلاس سهمیه تخریب و بازسازی مشخص شده و سه هزار و 62 کلاس هم نیاز مقاوم سازی در استان دارد تصریح کرد: از این تعداد در سالهای گذشته 109 طرح در قالب 723 کلاس با زیربنای 120 هزار مترمربع در زمینه تخریب و بازسازی آغاز شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد 14طرح در قالب 154 کلاس با زیربنای 30 هزار مترمربع بصورت نیمه تمام باقی مانده است ادامه داد: اتمام و سرو سامان دادن طرحهای نیمه تمام اولویت اصلی این سازمان است.
به گفته مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد 200 کلاس مابقی در بخش تخریب و بازسازی به مرور زمان و با توجه به تامین اعتبار در سالهای آتی به اتمام خواهد رسید.
محمدی درباره مقاوم سازی کلاسها نیز گفت : از مجموع سه هزار و 62 کلاس، 35 طرح در قالب 333 کلاس در سالهای گذشته در استان آغاز شده و چهار طرح در قالب 28 کلاس دیگر باقی مانده که بزودی به اتمام می رسد.
** نبود اعتبار برای اتمام طرحهای مقاوم سازی مدارس استان
وی از دلایل نیمه تمام ماندن طرحهای مقاوم سازی را کمبود یا نبود اعتبار بیان کرد و گفت: همچنین اعتبارات بخش تخریب و مقاوم سازی در قالب یک طرح دیده شده و اولویت هم با مدارسی است که نیاز به تخریب داشته و بیشتر اعتبارات هم در بخش تخریب و بازسازی هزینه شد.
این مسوول گفت: همچنین یکهزار و 526 کلاس که نیاز به مقاوم سازی دارند مطالعات آن انجام شده و در سالهای بعد نیز مقاوم سازی می شوند.
وی با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: به دلیل زمان بر بودن مدارس به سیستم شوفاژ و پکیچ در سال 91 ، 672 بخاری تابشی در سطح مدارس استان به ویژه در روستاها توزیع شد.
مدیر کل نوسازی، تجهیز و نوسازی مدارس استان با بیان اینکه در سال 92 نیز 500 کلاس و در سال 93 ، 570 کلاس به سیستم شوفاژ و یکیچ مجهز شدند اظهار کرد: تمام مدارس استان تا پایان سال 95 به این سیستم گرمایشی مجهز و بخاری های نفتی و گازی جمع آوری خواهند شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار