مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی:
طی 11 ماه امسال پروانه ساختمانی برای احداث 80 هزار مترمربع ساختمان در این منطقه صادر شده است .
کد خبر: ۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ 02 March 2015
مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی بهبود فضای کسب و کار و روند فزاینده حضور سرمایه گذاران در بخشهای مختلف تولیدی و ساختمانی طی یک سال اخیر را یکی از مهمترین دلایل افزایش تعداد درخواست ها و صدور پروانه های ساختمانی در محدوده این منطقه اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، وحید مظاهری اظهار کرد: طی 11 ماه امسال پروانه ساختمانی برای احداث 80 هزار مترمربع ساختمان در این منطقه صادر شده است .

وی افزود: این میزان در مقایسه با صدور مجوز ساخت برای 25 هزار مترمربع بنا در مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 220 درصدی دارد.

مظاهری یاداور شد: در حوزه صدور پایان کار مدیریت عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی از فروردین تا پایان بهمن ماه سال 93، تعداد 34 فقره پایان کار صادر شده که در مقایسه با 9 فقره سال 92 از افزایش 277 درصدی خبر می دهد.

مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص صدور سایر مجوزها که مشتمل بر دیوارگذاری، حفاری، تفکیک اضافه کرد: در 11 ماه سال جاری 62 مجوز صادر شده که در برابر 33مجوز صادره سال گذشته 88 درصد افزایش یافته است.

وی در رابطه با تعداد بازرسی های کارشناسان مدیریت عمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده این منطقه گفت: طی این مدت یکهزار و 327 مورد اعلام می کند که در مقایسه با 320 مورد سال گذشته، بیانگر افزایش نظارت و بازرسی حسن انجام کار است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ، کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه ، از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار