سفیر روسیه در واشنگتن سطح انتظارات از روابط کشورش با آمریکا در دولت جدید این کشور را اندک ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 10 February 2021

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید انتظار زیادی از روابط مسکو و واشنگتن تحت دولت جو بایدن ندارد.

آناتولی آنتونوف در اظهاراتی به مناسبت روز دیپلمات‌های روسیه اعلام کرد: همانطور که متوجه شده ایم همه ما انتظار زیادی از آنچه در انتظار ماست و آنچه که در پیش خواهیم داشت، نداریم.

سفیر روسیه افزود: هر کاری که انجام می‌دهیم، کاملاً درست انجام می‌دهیم. با روشی آرام و بدون هیجان از طریق توسعه روابط روسیه و آمریکا، هر زمان که لازم باشد از منافع روسیه دفاع می‌کنیم.

دیپلمات ارشد روسیه یادآور شد در سال‌های گذشته سفارت روسیه در آمریکا مجبور بود در سخت‌ترین شرایط به فعالیت بپردازد. آنتونوف: افزود سه دولت گذشته [ایالات متحده] هیچ کاری برای بهبود اقامت دیپلمات‌های روسی، آرامش و راحتی بیشتر آن‌ها در این کشور انجام ندادند.

سیاست دولت جدید آمریکا در قبال روسیه هنوز نامشخص می‌نماید، اما با توجه به پیشینه ضد روسی بایدن، انتظار بهبود روابط با مسکو در دولت جدید واشنگتن نمی‌رود. اختلاف برجسته دو کشور در دوره دونالد ترامپ بر سر کنترل تسلیحاتی بود که با تمدید پیمان استارت نو در دولت بایدن، حل و فصل شده به نظر می رسد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار