آیین افتتاح آشیانه بالگردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و عملیاتی‌سازی پروژه ژئوفیزیک هوابرد ، در مرکز پژوهش‌های کاربردی ، واقع در کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 08 February 2021

آیین افتتاح آشیانه بالگردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش «تابناک البرز» با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استان آیین افتتاح آشیانه بالگردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و عملیاتی‌سازی پروژه ژئوفیزیک هوابرد در مرکز پژوهش‌های کاربردی واقع در کرج برگزار شد.

ساخت آشیانه بالگردها و تجهیز آن براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور از مدتی پیش به همت مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در کرج به‌منظور استقرار بالگردهای این سازمان آغاز شد.

پروازهای ژئوفیزیک هوایی که یکی از روش‌های به روز و مهم در دنیا است که در تولید اطلاعات پایه و اکتشاف عمقی مواد معدنی و منابع آبی عمیق کاربرد اساسی دارد و در ایران نیز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، طی سال‌های گذشته سعی کرده این روش را با استفاده از فناوری روز دنیا و با کمک کارشناسان ایرانی و بومی‌ مورد استفاده قرار دهد.

این روش به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز بالا و عدم توان و رغبت بخش خصوصی و و همچنین شناخت دقیق عمق زمین در زمان کوتاه با بازدهی بالا و استفاده کشورهای پیشرفته دنیا جهت دستیابی به ذخایر بزرگ عمیق بسیار مورد توجه است که در همین راستا نگهداری و تجهیز ابزار این روش با وجود تحریم‌های ظالمانه به یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بوده که خوشبختانه در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه خودکفایی و اجرای استانداردهای بین‌المللی در داخل کشور دست پیدا کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار