مدیرکل بهزیستی استان سمنان:
مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۳۸۵ سالمند تحت نظارت این سازمان در استان قرار دارند، گفت: از این ظریفت می‌توان برای کتابخوانی و تبدیل پایتخت کتاب بهره برد.
کد خبر: ۹۳۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 04 February 2021

۳۸۵ سالمند تحت نظارت بهزیستی استان سمنان قرار دارند

به گزارش تابناک سمنان علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه ۱۵۰ سالمند در مراکز روزانه و ۲۳۵ سالمند در مراکز شبانه روی تحت نظارت بهزیستی استان سمنان قرار دارند، ابراز داشت: می‌توان از این ظرفیت برای اجرای جشنواره جام باشگاه کتابخوانی سالمندان بهره برد و از سویی آن‌ها را به سمت مطالعه و پر کردن اوقات سوق داد.

وی بابیان اینکه پنج مرکز روزانه و چهار مرکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در استان دایر است، افزود: برای تبدیل استان به پایتخت کتاب کشور بهزیستی می‌تواند ظرفیت خوبی باشند چراکه علاوه بر سالمند ۱۲ هزار معلول نیز تحت نظارت این سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه به ۴۰۰ مرکز و مؤسسه به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهند، ابراز داشت: وجود ۲۰۰ فرزند در ۱۱ خانه کودکان و نوجوانان و یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در استان سمنان دیگر ظرفیتی که می‌بایست برنامه‌ریزی برای ارتقا مطالعه بین آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

ایزد پور بابیان اینکه بهزیستی ۱۷۰ نوع فعالیت را از تولد تا سالمندی به افراد مختلف جامه ارائه می‌دهد، تصریح کرد: آزمایش ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت دیگر اقدام مهمی که در بهزیستی استان سمنان به انجام می‌رسد.

وی افزود: وجود خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خط مشاوره ۱۴۸۰، ۱۴ کمپ ترک اعتیاد، ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد، دفاتر مشاوره، صدور مجوز مراکز تحت نظارت، ایجاد اشتغال پایدار، مشارکت و تأمین مسکن از وظایفی که بهزیستی انجام آن را عهده‌دار است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار