وزارت خارجه آمریکا پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر ایران را زمینه ساز توسعه توانمندی موشک بالستیک ایران ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 03 February 2021

به گزارش تابناک سمنان  به نقل از شبکه فرانس ۲۴، وزارت خارجه آمریکا نسبت به پرتاب موشک ماهواره بر از سوی جمهوری اسلامی ایران ابزار نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر ایرانی ذوالجناح اعلام کرد ایالات متحده با توجه به توانایی این برنامه‌ها در پیشبرد توسعه موشک‌های بالستیک ایران، همچنان نگران تلاش‌های جمهوری اسلامی برای توسعه پرتابگر‌های فضایی (SLV) است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: پرتابگر‌های فضایی دارای فن آوری‌های یکسان و قابل تعویض با مواردی از جمله سیستم‌های با برد بیشتر است که در موشک‌های بالستیک بکار می‌رود و این مسئله نگرانی در مورد گسترش سلاح‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ترکیبی ذوالجناح با هدف تست زیرمداری با دستیابی به فن آوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد را با موفقیت انجام داد.

موشک ماهواره بر ذوالجناح اولین ماهواره‌بر ایرانی با سوخت جامد در مرحله اول، اولین ماهواره‌بر با دو پیشران مشابه در مراحل اول و دوم، دومین ماهواره‌بر سه مرحله‌ای کشور، دومین ماهواره‌بر ترکیبی کشور، دومین ماهواره‌بر رده وزن محموله بالاتر از ۲۰۰ کیلوگرم، دومین ماهواره‌بر بدون نیاز به سکوی ثابت و در نتیجه به سادگی قابل پرتاب از عرض‌های جغرافیایی تا جنوب کشور، دارای قوی‌ترین پیشران سوخت جامد رسانه‌ای شده ساخت کشور و ۴ برابر کردن توان حمل محموله نسبت به سفیر-۱ با دو برابر شدن وزن ماهواره‌بر است.

دولت بایدن در حالیکه ادعا‌های دولت پیش از خود درباره برنامه موشکی ایران را تکرار می‌کند، مدعی مذاکره و بازگشت به توافق هسته‌ای ایران است. البته حسن نیت طرف آمریکایی در خصوص مذاکرات دو جانبه همانند همیشه محل تردید است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار