مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه رویدادهای بسیاری توسط مردم و بزرگان شهر یزد در دوران انقلاب رقم خورد گفت: یزد شهر میراث جهانی یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود.
کد خبر: ۹۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 02 February 2021

 سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی اظهار داشت: این قابلیت، ظرفیت و دستاورد جهانی شدن شهر یزد سبب شد میراث فرهنگی و گردشگری کمیته‌ای در کنگره ملی شهدا داشته باشد.

وی گفت: گردشگری این قابلیت را دارد که در حوزه‌های مختلف و ابعاد گوناگون انقلاب و دفاع مقدس جذب گردشگر داشته باشد و به معرفی رسالت‌ها، رشادت‌ها و شهری که که مردم آن از میهن خود دفاع کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: افراد آزادی‌خواه سال‌ها قبل از انقلاب تا عصر حاضر افراد بی‌شماری از مردم یزد در ادوار مختلف از میهن خود دفاع کردند.

فاطمی افرود: یزد از پایه‌های اصلی انقلاب بوده و در تاریخ ایران جنگ تحمیلی اتفاقات تاریخی رقم زده است بنابراین نشان دادن این رشادت‌ها بر میراث فرهنگی و بافت تاریخی استان مورد توجه است.

وی ادامه داد: کمیته میراث جهانی در دو محور انقلاب اسلامی و تولید آثار شهدا و روایت زندگانی شهدا، شهدای عصر حاضر در دفاع از امنیت، مدافع سلامت و مدافعان حرم می‌پردازد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار