هزار و ۱۹۵ پروژه طی دهه فجر سال جاری در استان تهران در حالی افتتاح یا کلنگ زنی می شود که رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته است.
کد خبر: ۹۳۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 01 February 2021

تنها چند روز تا برگزاری جشن چهل و دو سالگی انقلاب اسلامی باقی مانده است و این انقلاب شکوهمند در طول بیش از چهار دهه که از عمر با برکت خود را پشت سر گذاشته است، همواره هدف دشمنی‌های نرم و سختی بوده است، که از سوی استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه و نیز برخی منافقان داخلی در حق این مردم روا داشته شده است.

این دشمنی‌ها در طول چهار دهه گذشته نه تنها در کاهش قدرت مردمی انقلاب اسلامی موفق نبوده، که شاهد شکست‌های مفتضحانه بدخواهان این ملت در تمام زمینه‌ها نیز بوده‌ایم و سیر توسعه و پیشرفت این مرز و بوم علی رغم تحریم‌ها و اقدامات سخیف دشمنان همواره در طول این سال‌ها تداوم داشته است و هر سال و هم زمان با دهه مبارک فجر شاهد کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای متعددی در این ایام هستیم.

استان تهران نیز به عنوان استانی که پایتخت ایران اسلامی را در خود جای داده است، مانند دیگر مناطق کشور در دهه فجر شاهد افتتاح سیر عظیمی از طرح‌های توسعه‌ای، عمرانی و اقتصادی است.

یک هزار و ۱۹۵ پروژه طی دهه فجر در استان تهران افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

در سال ۹۷ و در حالی که از انتصاب انوشیروان محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران حدود دو ماه می‌گذشت، شاهد افتتاح یک هزار و ۱۱۴ پروژه در روزهای مختلف ایام دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودیم، که اقدامات اجرایی اغلب این طرح‌ها در زمان محمدحسین مقیمی، استاندار سابق تهران انجام شده بود و بندپی به چیدن میوه این پروژه‌ها پرداخت.

در سال ۹۸ و پس از گذشت حدود ۱۴ ماه از انتصاب استاندار فعلی تهران، ۹۰۹ پروژه در این استان با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و طی آن برای نزدیک به ۱۲ هزار نفر شغل ایجاد شد.

اما در دهه فجر سال جاری به گفته استاندار تهران یک هزار و ۱۹۵ پروژه در این استان به بهره برداری می‌رسد.

انوشیروان محسنی بندپی که در این خصوص با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، افزود: برای این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصرف شده است و این پروژه‌ها برای ۲۱ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: تمام پروژه‌هایی که کلنگ زنی می‌شوند، تأمین اعتبار شده و می‌بایست، در زمان مشخص خود افتتاح شوند و نظارت بر روند اجرای این پروژه‌ها طبق برنامه به طور دقیق خواهد بود.

استاندار تهران همچنین گفت: در سال جاری علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه و نیز شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش قابل توجه تعداد پروژه‌های قابل افتتاح و نیز طرح‌های کلنگ زنی شده هستیم.

 

جنب و جوش‌هایی با طعم دهه فجر در سطح استان تهران

فرماندار دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر از کلنگ زنی و بهره برداری از ۵۵ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان دماوند خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل ۴۵ پروژه دولتی با اعتبار بیش از ۷۱ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان و ۱۰ پروژه خصوصی با اعتبار بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان است.

مهدی حیدری گفت: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد اشتغال به کار سه هزار و ۲۷۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان دماوند خواهیم بود.

در سال گذشته شاهد افتتاح ۴۹ پروژه با اشتغال زایی برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در دماوند بودیم، که در سال جاری هم در بخش میزان اعتبارات و هم تعداد پروژه‌ها شاهد افزایش هستیم.

در جنوب تهران و شهرستان ری نیز شاهد افتتاح ۲۴۳ پروژه خواهیم بود و به گفته فرماندار ویژه ری ۲۱۰ عدد از این پروژه‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و امور زیربنایی است.

حسین توکلی کجانی همچنین افزود: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش در هفت سال اخیر در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ری در جهت عمران و آبادانی هزینه شده است.

در دیگر شهرستان‌های استان تهران مانند ورامین، شهریار، شمیرانات و … نیز شاهد افتتاح پروژه‌ها و کلنگ زنی طرح‌ها در دهه فجر هستیم.

افتتاح نزدیک به ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در پردیس و پرند طی دهه فجر / ‏توضیح‬ در خصوص پروژه‌های نیمه تمام

«جهت دهی پروژه‌های عمرانی دهه فجر در سال جاری به سوی پروژه‌های روستایی است»، این سخن را معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران به خبرنگار مهر گفت و همچنین افزود: ۲۰۶ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان تهران طی دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

عبدالرضا چراغعلی همچنین از بهره برداری از ۱۶ هزار و ۱۷۹ واحد مسکن در پردیس و ۴ هزار و ۲۷۱ واحد در پرند با اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد تومان طی ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: امسال شاهد رشد ۲۵۰ درصدی در پروژه‌های قابل افتتاح و نیز کلنگ زنی پروژه‌ها در استان تهران هستیم.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «تکلیف پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در استان تهران مانند مترو پرند و حمل و نقل عمومی و نیز ساخت بیمارستان‌های نیمه کاره در این استان چه می‌شود؟» گفت: در خصوص مترو پرند ما آماده اجرا هستیم، اما شورای اسلامی شهر تهران ایرادی به این پروژه گرفته بود، که با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه این ایراد رفع شده و تا پایان سال عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در خصوص بیمارستان‌های نیمه تمام این استان نیز گفت: بیمارستان شهرقدس با ۳۶۰ تخت تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و بیمارستان ملارد با ۱۶۰ تخت و شهریار با ۳۲۰ تخت نیز پیشرفت‌های قابل قبولی داشتند، که پیگیر اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها هستیم.

افتتاح پروژه‌های فوق در استان تهران در حالی انجام می‌شود، شاهد افزایش کمی طرح‌های آماده افتتاح و نیز کلنگ زنی پروژه‌ها در این استان هستیم، امیدواریم، با پیگیری پروژه‌های متعدد کلنگ زنی شده فعلی از افزایش آمار تعداد پروژه‌های نیمه کاره جلوگیری و کام مردم را شیرین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار