پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز انتقال خون کرمانشاه از اعزام تیم‌های سیار این مرکز برای خون گیری در ایام مبارکه دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 30 January 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر تعدادی از ادارات و سازمان ها به صورت دسته‌ها و گروه‌های مختلف با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی برای اهدا خون اعلام حضور کردند تا با آغاز این دهه، هر روز حداکثر دو سازمان یا اداره بر حسب جمعیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز انتقال خون حاضر شوند، همچنین در این ایام تیم سیار به تعدادی از شهرستان‌ها اعزام می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر ذخیره‌ خون با توجه به فصل سرما در حال کاهش و ذخایرحداکثر برای ۴ روز است.در حالی که ایده آل نگهداری ذخایر در حدود ۶ روز می‌باشد و تقریبا به تمامی گروه‌های خونی نیاز است که مطابق معمول به گروه‌های منفی نیاز بیشتر است.


مدیر مرکز انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد:با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم ذخایر خونی باید در حد قابل قبولی در استان وجود داشته باشد همچنین برای حوادث غیر مترقبه در فصل سرد و اینکه احتمال بروز تصادفات در جاده‌ها بیشتر می‌شود، باید ذخیره مناسب داشته باشیم.


این مسئول با بیان اینکه موج چهارم کرونا در راه است و احتمال بروز یک پیک جدید وجود دارد، نیاز به ذخایر خونی را بیشتر دانست و بیان داشت: با این اوصاف نیاز به ذخایر خونی و پلاسمای بهبود یافتگان کرونا بیش از پیش احساس می‌شود.


وی اضافه کرد: فعلا در هیچ یک از شهرستان‌ها مرکز ثابت نداریم، اما در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آباد غرب، جوانرود و روانسر یک مکان ثابت در اختیار داریم،که تیم‌های سیار در آن بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده ماهی یک تا دو مرتبه و در شهرستان قصر شیرین هر هفته روز‌های چهارشنبه حاضر می‌شوند.


صالحی فر تاکید کرد: همچنین در ایام مبارکه دهه فجر قرار است تیم سیار برای خون گیری به برخی از کارخانجات حومه شهر اعزام شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار