معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی در راستای ارائه مجوز تلبس طلاب در 26 و 27 شهریور در مدرسه آیت‌الله آخوند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 14 September 2015
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی در راستای ارائه مجوز تلبس طلاب در 26 و 27 شهریور در مدرسه آیت‌الله آخوند خبر داد.

به گزارش ایسنا؛حجت‌الاسلام "کشوری‌ دلاور" هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی را آشنایی طلاب با رسالت و وظایف روحانیت خواند و اظهار کرد: مجوز تلبس به طلابی تعلق می‌گیرد که به مدت 6 سال دروس حوزه علمیه را فرا گرفته که بعد از طی کردن مراحل ثبت‌نام یک دوره آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی ویژه طلاب در راستای تلبس با موضوعاتی از جمله مدیریت مسجد، روحانیت و سیاست، روحانیت و مسائل اجتماعی، روحانیت و تبلیغ، کارگاه تجوید الصلاه و روحانیت و اخلاق برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کشوری‌ دلاور با بیان اینکه این کارگاه‌ها در دو دوره دو روزه به مدت 30 ساعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هر دوره 50 تا 70 نفر از طلاب استان همدان به صورت متمرکز در این کارگاه‌ها شرکت خواهند داشت.

وی همچنین به اساتید کارگاه‌های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارگاه حدود هشت نفر از اساتید حوزه علمیه قم و استان همدان حاضر می‌شوند که بعد از اتمام این دوره‌ها، مصاحبه آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام کشوری‌ دلاور هدف از برگزاری مصاحبه را بررسی توانمندی طلاب دانست و اظهار کرد: این مصاحبه دو روز بعد از پایان کارگاه شروع می‌شود و افرادی می توانند مومن شوند که طلبه رسمی حوزه بوده و مراحل قانونی را طی کرده باشند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان با بیان اینکه داشتن سلامت جسمی از شروط تلبس طلاب است گفت: تلبس طلاب محدودیت سنی ندارد.

وی در پایان از برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس، ویژه بیش از 100 نفر از روحانیون و خانواده آن‌ها خبر داد و یادآور شد: این اردو به مدت یک هفته از امروز آغاز می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار