امام جمعه قلعه رئیسی در نشست با مسئوولان بهزیستی شهرستان کهگیلویه با انتقاد از مدیرکل بهزیستی استان و کم توجهی به نمایندگی چاروسا اظهار داشت: در چند سال اخیر مدیرکل بهزیستی استان برای یکبار به چاروسا سفر نکرد تا از نزدیک مشکلات و خواسته های مددجویان بهزیستی را بررسی کند.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 04 January 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کرد.

در ابتدای این نشست محمد شاکری رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: نقش ائمه جمعه در حمایت از نهادهای حمایتی نقشی بسزا و تاثیرگذار است.

رئیس بهزیستی کهگیلویه بیان کرد: بسیاری از افراد معلول افرادی توانمند هستند که می توانند سبب کارآفرینی در جامعه باشند معلولانی هستند که با وجود معلولیت اما نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در جامعه دارند.

وی افزود: باید افراد معلول  بکار گرفته شوند تا یک معلول به آینده زندگی خود ناامید نشود و حتی باید در قانون استخدام ها چنین نگاهی وجود داشته باشد.

شاکری خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه تبعیضات که بین مددجویان کمیته امداد و بهزستی وجود دارد برای یک معلول نگران کننده است چرا که کمک های که به افراد مددجو کمیته امداد صورت می گیرد به مددجو بهزیستی انجام نمی گیرد و از ائمه جمعه می خواهیم که در این راستا کمک و از مسئولان استانی و کشوری بخواهند تا به این مهم بیشتر توجه شود.

این مسوول از استخدام 9 نیرو برای بهزستی نمایندگی دیشموک خبر داد و گفت: جهت استخدام این افراد از جوانان بیکار که شرایط اعلام شده را داشته باشند از دو منطقه چاروسا و دیشموک بکار گرفته خواهند شد.

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه به نقش اصحاب رسانه برای کمک به مددجویان گفت و تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری مواقع مشاهده می شود کلیپی از یک خانواده بیرون می آید که به آن نحو که کلیپ پخش می‌شود نیست و باید اصحاب رسانه در پخش و بیان مشکلات یک خانواده دقت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست کمک به معلولان را بهترین خدمت به خلق دانست و با تقدیر از تلاش های مسوولان در نهاد بهزیستی و با تقدیر از رئیس بهزیستی سابق شهرستان کهگیلویه یادآور شد: گاه تبعیضات میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه مسوولان بهزیستی باید توجه بیشتری به قشر مددجویان بهزیستی داشته باشند، عنوان کرد: امیدواری مهمترین اصلی است که مسوولان بهزیستی باید در مددجویان خود به وجود آورند اما متاسفانه روحیه ناامیدی در مددجویان بهزیستی بسیار افزایش یافته و مهمترین دلیل آن همین تبعیضات بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است و باید تلاش شود تا این تبعیضات از بین برود.

وی خواستار توجه به تفکرات فرهنگی در بدنه بهزیستی شد و ادامه داد: در جهت برنامه های فرهنگی، دینی و اعتقادی و باورهای مددجویان باید به نحویی روی مددجویان کار شود که در این راستا هم هم تقویت شوند و حتی در بسته های غذایی و کمک های موردی خود بسته فرهنگی و دینی هم اضافه کنید و در کنار کمک برای رفع فقر و همچنین کمک به اشتغال زایی برای مددجویان باید اولویت مسوولان بهزیستی اشتغال زایی باشد چرا که با کمک ماهانه با یک مبلغ بسیار ناچیز نمی توان به یک خانواده کمک کرد بلکه باید با یک برنامه بلندمدت به فکر رفع فقر خانواده ها و مددجویان باشید.

وی با انتقاد از مدیرکل بهزیستی استان و کم توجهی به نمایندگی چاروسا اظهار داشت: در چند سال اخیر مدیرکل بهزیستی استان برای یکبار به چاروسا سفر نکرد تا از نزدیک مشکلات و خواسته های مددجویان بهزیستی را بررسی کند و لازم است که در این زمینه توجه بیشتر نسبت به مشکلات نمایندگی چاروسا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار