استاندار فارس عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان به دانش‌بنیان کردن اقتصاد استان و کشور کمک کرد؛ همانگونه که امروز در بسیاری از مسائل کشاورزی و صنعت از ایده‌های خلاقانه و تحقیقات عالمانه پژوهشگران در مراکز دانشگاهی استفاده مطلوب می‌کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 23 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس، حرکت به سمت آرامش، نشاط و امید را از رسالت‌های اصلی هر شهروند و به‌ویژه نخبگان و جامعه دانشگاهی کشور دانست و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد سیاه‌نمایی در فضای یأس هستند و تفکری باطل را مبنی بر اینکه نظام کارآمد نیست، تبلیغ می‌کنند.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی از کشورهای باثبات در امور داخلی و اثرگذار در عرصه بین المللی به ویژه در مباحث علمی دانش‌بنیان و فناورانه است، اظهار کرد: این گام‌های برجسته به خصوص در هفته پژوهش در مباحث مختلف خود را نشان داده است.

دستیابی به توسعه پایدار از مسیر ارتباط با دانشگاه می‌گذرد

استاندار فارس بیان کرد: دستیابی به توسعه کارآمد، پایدار و همه‌جانبه کشور از رهگذر دانشگاه و دانشگاهیان محقق خواهد شد و بر همین مبنا تصمیم‌گیری مسوولان در فارس مبتنی بر ارتباط تنگاتنگ با مجامع دانشگاهی و استادان و جامعه علمی است.

رحیمی با اشاره به فراوانی مراکز آموزش عالی در استان فارس، ادامه داد: فارس با برخورداری از ۱۶۴ واحد مرکز آموزش عالی، ۲ هزار استاد، هزار ۸۹ شرکت فناور که ۲۰۰ شرکت آن دانش‌بنیان است و ۲۰۰هزار دانشجو باعنوان سرمایه عظیم انسانی نقشی مهم در توسعه پایدار کشور دارد و می‌تواند، در اقتصاد، محیط زیست و گسترش زیست‌بوم علم و فناوری اثرگذار باشد.

استاندار فارس عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان به دانش‌بنیان کردن اقتصاد استان و کشور کمک کرد؛ همانگونه که امروز در بسیاری از مسائل کشاورزی و صنعت از ایده‌های خلاقانه و تحقیقات عالمانه پژوهشگران در مراکز دانشگاهی استفاده مطلوب می‌کنیم.

رئیس کارگروه پژوهش در استان فارس افزود: امروز دیگر نمی‌توان گفت که اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی سنتی است؛ چراکه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی حرکت به سمت کشاورزی دانش‌بنیان را آغاز کرده است و روزبه روز طرح‌های و پژوهش‌های تازه‌ای را در این حوزه به ثمر می‌نشاند.

صنعتگران به ارتباط مثبت با دانشگاه معترف‌اند

او با بیان اینکه بهره‌وری در بعد صنعت با وجود دانشجویان و دانشگاهیان و استادان برجسته افزایش یافته است، گفت: ماموریت استادان دانشگاه شیراز در مراکز صنعتی و پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها از سوی دانشگاه امتیازی برای صنعت محسوب می‌شود و بسیار مثبت و اثرگذار بوده است؛ به‌گونه‌ای که مدیران صنعتی نیز بر این موضوع معترف‌اند.

رحیمی ابراز داشت: هم‌اکنون اولویت‌های تحقیقاتی استان با همفکری مجامع علمی تبیین شده است؛ همانگونه که در سال ۱۳۹۸ با همین رویکرد موفق به جذب اعتبارات شدیم و درنهایت برای پنجمین سال متوالی عنوان "استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری" را در کشور به دست آوردیم که نشان از تلاش هدفمند و معنادار جامعه علمی استان است.

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اولویت‌های مشخص‌شده در سال ۱۳۹۹، گفت: در این سال، طرح‌هایی برای توسعه پایدار، بهداشت و درمان، منابع آب و محیط‌زیست تدوین شده است که نتایج پژوهش‌های آن‌ها بسیار در معیشت مردم اثرگذار خواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار