ماموران یگان حفاظت محیط زیست سروستان شکارچیان پرندگان مهاجر در تالاب مهارلو را دستگیر کردند.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 23 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس اداره محیط زیست شهرستان سروستان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دیروز در اجرای وظیفه سازمانی و به منظور پیشگیری از وقوع جرم قبل از اقدام به شکار با تدابیر لازم، شکارچیان را در مخفیگاه (کچه) دستگیر کردند.

علی اشرف خانه‌ای افزود: از این شکارچیان ۳ قبضه اسلحه شکاری شامل ۲ قبضه سلاح تک لول و یک قبضه سلاح دو لول کشف و ضبط شد و پرونده متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: به علت بارندگی‌های اخیر تالاب مهارلو امسال و در فصل مهاجرت پرندگان به تالاب، میزبان بیشترین تعداد پرنده مهاجر نسبت به سال‌های قبل بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان بیان کرد: سلمان اکبری دبیر سازمان مردم نهاد محیط زیست، و بقا سلامت سروستان نیز در این ماموریت با محیط بانان همکاری داشته است.

وی ادامه داد: این سمن علاوه بر اهداف ذاتی خود، اقداماتی از جمله شناسایی تعارضات، پاکسازی مناطق تحت حفاظت، برگزاری جلسات اموزشی، و قرقبانی را انجام می‌دهد؛ و تا کنون در حوزه زنان و محیط زیست و سایر چالش‌های محیط زیستی در شهرستان سروستان فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

دریاچه یا تالاب مهارلو در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز و در جهت شمال غربی – جنوب شرقی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار