قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت چهار هزار و ۸۵۰ امام محله در کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 19 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان در نشست صمیمی با امامان محله شهرستان اراک افزود: یک هزار و ۸۰۰ مسجد در سرار کشور به طور مستمر بسته‌های معیشتی توزیع می‌کنند.
قائم مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: مساجد سنگرهای جامعه و پایگاهی ارزشمند برای مدیریت اجتماعی محسوب می شوند.
وی افزود: مساجد علاوه بر یک مکان مذهبی برای عبادت و تقرب الهی، می توانند به‌عنوان یک مامن برای حل مشکلات اجتماعی باشند و امروز باید تلاش کنیم مساجد به جایگاه و کارآمدی خود یعنی همان محوریت محلات دست پیدا کنند.
مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طرح ملی بنیاد هدایت با هدف سوق دادن مساجد به سمت فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و رفع مشکلات مردم در کنار برپایی نمازهای جماعت و امور مذهبی در حال انجام است، ادامه داد: امامان جماعت مساجد در این طرح نقش کلیدی ایفا می‌کنند.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان تأکید کرد: الگو سازی، گفتمان سازی و جریان سازی سه اقدام مهم بنیاد هدایت در مساجد است که در این راستا کلیه ظرفیت ها و نیازمندی ها برای رفع و حل مشکلات مناطق نیز به کار گیری خواهد شد.
قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از امامان محله در راستای مشکلات مالی و لجستیکی برخی از موسسات قرآنی یادآورشد: متاسفانه یک سیاست غلط در گذشته به کار گرفته شده است که فعالیت های قرآن را از درون فضای مسجد به موسسات قرآنی بردیم و امروز با توجه به شرایط اقتصادی و کرونایی مشکلات مالی برای آنها ایجاد شده است و نیازمند این هستیم فعالیت های قرآنی به مساجد بازگردند.
وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا ظرفیت های مساجد به جامعه معرفی شد، ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ مسجد در سراسر میهن اسلامی در حال توزیع بسته های غذایی به شکل مستمر به نیازمندان هستند.
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان در پاسخ به سوال یکی از امامان محله در راستای برپایی مراسم مذهبی و عزاداری ایام فاطمیه در مساجد، افزود: در ایام محرم سال جاری یک اشتباه راهبردی تعطیلی مساجد بود، بنابراین برای مدیریت پیشگیری از ویروس منحوس کرونا و رعایت دستورالعمل ها و همچنین برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حال تدوین طرحی جامع هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار