رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 19 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌السلام سید مهدی خاموشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود:با حضور گسترده اوقاف در طرح شهید سلیمانی پیش بینی می شود بسته های معیشتی به یک میلیون ۵۰۰ هزار بسته برسد.
وی یادآورشد:آغاز زنجیره تولید در موقوفات استان مرکزی اقدامی ارزشمند و ماندگار است که در نتیجه برنامه ریزی صحیح و کاربردی از موقوفات رقم خورده است.
وی یادآورشد:این زنحیره‌های تولید باید به زودی با راه‌اندازی شرکت‌های تولید لبنیات و دیگر محصولات نهایی تکمیل شوند.
وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی سازمان اوقاف و امور خیریه یک میلیون ریال است که از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تهیه و با شناسایی نیازمندان از طرف مراکز افق بقاع متبرکه توزیع می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: انتصاب امین موقوفات بر اساس ماده پنج قانون اوقاف در کشور آغاز شده و استان مرکزی در انتصاب امین‌ موقوفات از استان‌های پیشتاز کشور است.
حجت‌السلام خاموشی اظهار داشت: سیستم سازمان اوقاف به گونه‌ای طراحی شده که از طریق درآمد هزینه‌ای باید فعالیت داشته باشد و سیستم کارمندی در آن نقشی ندارد، بنابراین انتصاب امین موقوفات می‌تواند در تحقق اهداف درون سازمانی موثر باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اداره کل این استان به لحاظ بهره‌وری از برنامه‌های سالیانه پیشتاز هستند که این مهم به دلیل وجود ظرفیت‌های ارزشمند موقوفات و مدیریت کارآمد است.
حجت‌السلام خاموشی درباره مساعدت با کسبه مستاجر موقوفات نیز گفت: کمیسیون املاک اوقاف و امور خیریه مصوبات مطلوبی در این زمینه داشته و برای حمایت‌ از این قشر در اوقاف اجازه صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار