رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مبالغ بلاعوض داده شده، تسهیلات پرداخت شده و امهال تسهیلات اشاره و اظهار کرد: برای مقابله با بحران‌های طبیعی نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری به ویژه برای بخش کشاورزی هستیم و از مدیر کل بحران وزارت جهادکشاورزی خواست که با توجه به گستردگی استان فارس و شرایط اقلیمی خاص ان سهم این استان را بیشتر از سال‌های گذشته در نطر بگیرند.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 16 December 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسین پژمان در نشست بررسی وضعیت خسارت‌های وارده شده امسال به ویژه در سیل اخیر به بخش کشاورزی استان، افزود: به نوعی می‌توان اذعان داشت در استان پهناور فارس از ۱۳ اقلیمی که در دنیا تعریف شده است؛ بیشتر اقلیم‌ها را هم زمان دارد یعنی در هر شهرستان منطقه سرد، گرم و معتدل وجود دارد و بنابراین دستورالعمل‌هایی که داریم در استان ما نمی‌تواند در همه جا قابلیت کاربرد داشته باشد و در هر منطقه‌ای باید شرایط خاص حاکم بر آن اعمال شود.

او تصریح کرد: توسط دفتر فن آوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تمام نقاط دارای ریسک پدیری بالا در هنگام مخاطرات شناسایی و جانمایی شده است و نیاز به اعتبارات لازم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه هست.

پژمان درخواست کرد: برای مواقع ضروری مانند حمله ملخ صحرایی در یک منطقه محل خاصی از اعتبارات در نظر گرفته شود که بدون فوت وقت بتوان از ان محل هزینه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین تقاضا کرد: در پرداخت خسارت، فقط تخریب عرصه‌ها و ابنیه در نطر گرفته نشود بلکه همه موارد مانند تلف شدن دام‌ها نیز در نظر گرفته شود.

حوداث بخش کشاورزی به خوبی مدیریت می‌شود


رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: علی رغم اینکه در سال‌های اخیر حوادث غیر مترقبه زیادی اعم از سیل، زلزله، هجوم ملخ صحرایی، شیوع کرونا را داشته ایم، ولی با وجود نیرو‌های خوب مثل مدیران و سایر کارکنان جهاد کشاورزی به حمدالله توانسته ایم مدیریت خوبی را در مقابله با آن‌ها داشته باشیم.

او به مبالغ بلاعوض داده شده، تسهیلات پرداخت شده و امهال تسهیلات اشاره و اظهار کرد: برای مقابله با بحران‌های طبیعی نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری به ویژه برای بخش کشاورزی هستیم و از مدیر کل بحران وزارت جهادکشاورزی خواست که با توجه به گستردگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار