رحیمی خواستار مشارکت مردم، خصوصا جوامع محلی در اجرای طرح های احیا شد و خاطرنشان کرد: سود و زیان احیای تالاب‌ها در رفاه و اقتصاد جوامع محلی تاثیر گذار است. /ایسنا
کد خبر: ۹۲۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 10 December 2020

تابناک فارس به نقل از استانداری فارس،عنایت‌الله رحیمی در جلسه ستاد احیای تالاب‌های استان با ابراز خرسندی از بارندگی های اخیر گفت: محیط زیست بستر فعالیت انسانی و بستر توسعه پایدار است و این هدف معطوف به چند مسله کوچک و ظاهری نیست زیرا در زندگی جوامع انسانی نقشی حیاتی دارد.

 رحیمی با اشاره به رها سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در تالاب های استان گفت: ساماندهی و همکاری مردم در این رها سازی ها بسیار مهم بوده و باید تلاش کرد تا این همکاری به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس اجرای طرح بلند مدت احیای تالاب ها را از اهداف موثر در ساماندهی این بخش عنوان و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری دانشگاه الگوی بومی از طرح احیا در یاچه ها تهیه و اجرا شود.

رحیمی بابیان اینکه اراده دستگاه های اجرایی تحقق برنامه بلند مدت احیا است، اضافه کرد: پراکندگی تالاب‌های استان فارس یکی از مباحث مهم در برنامه ریزی های آینده به شمار می‌رود.

استاندار فارس لایه روبی رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب به تالاب‌ها را از اقدامات موثر در رابط با احیای دریاچه‌ها دانست و گفت: باید از دست اندازی سودجویان به تالاب ها جلوگیری کنیم و در این خصوص توجیه و ارشاد جوامع محلی در اثرات منفی این اقدامات ضروری است.

رحیمی خواستار مشارکت مردم، خصوصا جوامع محلی در اجرای طرح های احیا شد و خاطرنشان کرد: سود و زیان احیای تالاب‌ها در رفاه و اقتصاد جوامع محلی تاثیر گذار است. /ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار