معاون پژوهش دانشگاه رازی و دبیر برگزاری هفته پژوهش در کرمانشاه گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی استان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،فرزاد ویسی ، اظهارداشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری‌ مراسم هفته پژوهش وجود ندارد.

وی افزود: در استان نیز برنامه هایی برای هفته پژوهش با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید در نظر گرفته ایم.

معاون پژوهش دانشگاه رازی با بیان اینکه دبیرخانه برگزاری هفته پژوهش کرمانشاه در دانشگاه رازی قرار دارد، عنوان کرد: مراسم‌ تجلیل از پژوهشگران برتر استان، برگزاری نشست های تخصصی و برگزاری نمایشگاه پژوهش از جمله برنامه های این هفته است.

ویسی اعلام کرد که نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهشی استان کرمانشاه را از ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: پارک علم و فناوری مجری برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان کرمانشاه خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر پژوهش قرار دارد اما در سایر شاخص های توسعه ای رتبه مناسبی به خود اختصاص نداده است.

وی با بیان اینکه ما توانایی های علی و پژوهشی خود را برای رفع مشکلات کشور به کار نبسته ایم، افزود: آموزش عالی کشور برای پژوهش در راستای حل معضلات کشور آماده است اما دستگاه های اجرایی نیز باید نیازهای پژوهشی خود را به ما ارایه دهند.

معاون پژوهش دانشگاه رازی با بیان اینکه این دانشگاه در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه ۱۰ و ۱۱ کشور را دارد، گفت: تمام‌ تلاش خود را به کار گرفته ایم که پایان نامه ها و پژوهش های دانشگاه در راستای حل معضلات استان باشد.

ویسی اعلام کرد: امروز با حدود ۱۰۰ دستگاه اجرایی در استان قرارداد پژوهشی داریم اما به عقیده ما باز هم سهم دانشگاه برای انجام پژوهش و حل معضلات استان بسیار کم رنگ است.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا ۹۸ حدود پنج هزار پایانه نامه در دانشگاه بازی تهیه شده است که تنها ۱۰ درصد انها به حل معضلات استان اختصاص دارد.

معاون دانشگاه رازی یادآور شد: دانشگاه ها یک دستگاه استانی نیستند و کارگرد ملی و جهانی دارند اما ما به عنوان قدیمی ترین دانشگاه استان علاقه مندیم که به مشکلات استان بپردازیم.

ویسی اظهار داشت: یکی‌ از شروط افزایش سهم دانشگاه در حل مشکلات استان مراجعه دستگاه‌های اجرایی برای حل معضلات استان است.

در ادامه این نشست خبری مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی گفت: دوشنبه ۲۴ آذر از ۳۰ نفر از پژوهشگران برتر و سه طرح پژوهشی برتر و دانشکده های برتر در عرصه پژوهش تجلیل خواهیم کرد.

کیانوش چقامیرزایی افزود: همچنین پنجشنبه ۲۷ آذر از ۴۹ نفر پژوهشگر برتر استان در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی تجلیل می کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار