عملیات ساخت پنج واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول به بالا در اردستان و زواره آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 06 December 2020
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه دو واحد نیز در زواره تحویل خانواده دو معلول شده است گفت: ۲۰ خانواده دو معلول در این شهرستان زندگی می‌کنند و این اداره برای هر واحد مسکونی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

محمد علی مطلب زاده به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۱۸ نفر از دانش آموزان و دانشجویان خانواده‌های معلول اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲ مورد کمک هزینه توانبخشی، ۲۰ مورد کمک هزینه درمان و ۹ مورد کمک هزینه مناسب سازی به معلولان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات ۷۰ نفر از معلولان در نوبت دریافت مستمری هستند افزود: هزینه‌های بالای درمان و تهیه موارد بهداشتی از دیگر مشکلات معلولان این شهرستان است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با اشاره به سه مرکز نگهداری معلولان در این شهرستان افزود: ۱۰ نفر کودک پسر در مرکز معلولان ذهنی کچومثقال، ۱۶ نفر معلول ذهنی دختر بالای ۱۵ سال در مرکز حرفه آموزی اردستان و ۲۰ نفر در خانه سالمندان زواره نگهداری می‌شوند.

هزار و ۱۳۶ معلول زیر پوشش بهزیستی اردستان قرار دارند که بیشترین تعداد معلولان با ۴۱۶ نفر در گروه معلولان جسمی و حرکتی قرار دارند و کمترین تعداد نیز با ۹۱ نفر در گروه معلولان بینایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار