طی بارش‌های شدید اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸، خطوط انتقال آبرسانی ۱۵ خرداد و خط انتقال آب ۸۰ روستا دچار آبشکستگی شدند که این مسئله در نتیجه باعث شکستگی خط انتقال آب می‌شود و لذا نیاز فوری به ایمن‌سازی دارد.
کد خبر: ۹۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 06 December 2020

به گزارش تابناک قم، مهرماه امسال بود که خطوط انتقال آب رینگ غربی قم، پس از ۲۵ سال، احتیاج به تعمیر و تعویض پیدا کرد تا حادثه کوچکی که در خط انتقال زیر گذر یادگار امام به وجود آمده، به یک بحران جدی تبدیل نشود.

حدود نیمی از شهر و چندین بیمارستان و مرکز درمانی تحت تاثیر این خط لوله بود، که تاخیر در بهسازی آن می‌توانست خسارت سنگین و مشکلات فراوانی را به بار بیاورد؛ به همین دلیل یکشنبه بیست و هفتم مهرماه عملیات تعمیر این خط آغاز و تا صبح روز پنج‌شنبه یکم آبان ماه ادامه داشت و خوشبختانه مشکل با صبوری شهروندان مناطق تحت پوشش این شبکه، بخاطر افت فشار و قطعی آب، رفع شد.

عمر زیاد خطوط انتقال آب و همچنین بارندگی‌های شدید مداوم از جمله مواردی است که در کارکرد خطوط آبرسانی اختلال به وجود می‌آورد و نیازمند ایمن‌سازی و تعمیر و تعویض لوله‌ها و شیرآلات است، تا مبادا به بحران بزرگی تبدیل شود.

لذا با توجه به بارش‌ها در فصول سرد سال بایستی توجه به این مسئله را افزایش داد.

بحرانی که با تدبیر رفع شد

طی بارش‌های شدید اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸، خطوط انتقال آبرسانی ۱۵ خرداد و خط انتقال آب ۸۰ روستا دچار آبشکستگی شدند که این مسئله در نتیجه باعث شکستگی خط انتقال آب می‌شود و لذا نیاز فوری به ایمن‌سازی دارد.

برای انجام عملیات ایمن‌سازی این خطوط، نقاط دارای اهمیت بیشتر، اولویت‌بندی شده و قسمت‌های اولویت‌دار خط انتقال ۱۵ خرداد خوشبختانه در کمتر از ۳ ماه عملیات اجرایی ایمن‌سازی را پشت‌سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در خصوص این خطوط گفت: توجه به قرار گرفتن این خطوط در مسیر رودخانه‌های فصلی، نگهداری و ایمن‌سازی آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی جان صادق پور اذعان کرد: دو نقطه بحرانی از خط 15 خرداد و 5 نقطه بحرانی از خط انتقال مجتمع آبرسانی 80 روستا شناسایی و به منظور ایمن‌سازی این نقاط برنامه‌ریزی لازم انجام شده‌است.

وی اعتبارات ایمن‌سازی نقاط بحرانی و اولویت‌دار خط 15 خرداد و خط مجتمع آبرسانی 80 روستا افزون بر 4 میلیارد و 316 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اتمام عملیات اجرایی ایمن سازی تا نهایت 10 روز دیگر خبرداد.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و جلوگیری از تهدیدات قبل از اینکه بحران بزرگی ایجاد شود بهترین راه است؛ شهروندان نیز باید با مسئله کمبود آب کمی جدی تر برخورد کرده و مصرف بهینه را جزو رفتارهای اجتماعی خود قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار