رسیدگی به این پرونده از سوم شهریور امسال آغاز شد. در این روز مردی میانسال به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و با تنظیم شکایتی از دوستش به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد. با ثبت اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی در اختیار بازپرس قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 10 September 2015
به گزارش تابناک بوشهر به نقل از آنا، شاکی که خود را یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران معرفی کرده بود درباره ادعایش به بازپرس پرونده گفت: « دوم مرداد امسال برای ضبط برنامه‌ای از رشت به تهران آمده بودم که یکی از دوستانم به نام رضا دنبالم آمد و با هم برای صرف ناهار به خانه‌ام رفتیم. بعد از خوردن ناهار داشتم استراحت می‌کردم که ناگهان دو مرد غریبه همراه دوست نویسنده‌ام وارد خانه شدند و مرا به زور به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد در کرج بردند. دوستم مدعی بود من به مواد مخدر اعتیاد دارم و باید ترک کنم در حالی که من فقط سیگار می‌کشم. او این کار را به خاطر اختلاف حساب مالی که با من داشت انجام داد و برای گرفتن طلبش من را به زور به کمپ ترک اعتیاد برد. من از او به اتهام آدم‌ربایی شکایت دارم.»

با ثبت اظهارات شاکی ماموران به بررسی صحت ادعای او پرداختند. آنها در گام نخست از همسر شاکی تحقیق کردند. زن جوان نیز با رد ادعای معتاد بودن همسرش گفت: «همسرم چند سالی می‌شود که با رضا دوست است. آنها با هم رفت و آمد کاری دارند. وقتی اوایل مردادماه متوجه ناپدید شدن ناگهانی همسرم شدم با رضا تماس گرفتم و احوالش را جویا شدم. او گفت همسرم پرونده امنیتی دارد و برای حل آن به جای امنی رفته است. من خیلی ترسیدم. از حرف رضا تعجب کرده بودم و مدام با او تماس می‌گرفتم و می‌خواستم تا جای مسعود را به من بگوید اما او هر بار یک بهانه‌ای می‌آورد تا من نتوانم همسرم را ببینم تا اینکه پس از ٢٥ روز متوجه شدم همسرم در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد کرج بستری شده. این در حالی بود که مسعود فقط سیگار می‌کشید و به هیچ‌وجه به مواد مخدر اعتیاد ندارد. بعد از اینکه مسعود از کمپ بیرون آمد برایم تعریف کرد که رضا به خاطر اختلاف حساب مالی که با او داشته با طرح نقشه‌ای، به زور او را به یکی از کمپ‌های کرج برده و همانجا بستری کرده است.»

با ثبت اظهارات همسر شاکی، نویسنده برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی احضار شد. او در همان بازجویی‌های ابتدایی ادعای آدم‌ربایی را تکذیب کرد و به بازپرس پرونده گفت: «مسعود به‌شدت به مواد مخدر اعتیاد داشت. ادعای او درباره آدم‌ربایی دروغ است. من او را به خواست خودش به کمپ ترک اعتیاد بردم اما نمی‌دانم حالا چرا بعد از بیرون آمدن از کمپ ادعا می‌کند که من او را دزدیده‌ام. این حرف او دروغ است.»

به این ترتیب و با ثبت اظهارات شاکی و متهم، بازپرس پرونده برای کشف جزییات پرونده، دستور بازداشت نویسنده سینما را به اتهام آدم‌ربایی با قرار ٥٠٠ میلیون تومانی صادر کرد. این در حالی است که به گفته تعدادی از اهالی سینما تاکنون جمعی از بازیگران و کارگردانان از شاکی خواسته‌اند تا از شکایت خود صرف‌نظر کند اما او گفته است که پیگیری پرونده را ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار